Jak stworzyć 52 pomysły na posty
Blogowanie,  Marketing

Jak stworzyć 52 pomysły na posty

Prowadzisz bloga, na którym starasz się regularnie udostępniać posty, które dają wartość Twoim odbiorcom, natomiast przychodzą dni, w których kompletnie nie masz pojęcia, o czym napisać kolejny artykuł ?

Chciałbyś stworzyć porządny plan treści na bloga na cały rok, w kilku prostych krokach? Jeśli tak, to cieszę się, że tu jesteś, ponieważ właśnie ten artykuł jest odpowiedzią na Twoje pytanie: jak stworzyć 52 pomysły na posty na bloga, w mniej niż 2 godziny!

JAK ZAPLANOWAĆ POSTY NA BLOGA

Wymyślanie nowych pomysłów na bloga z tygodnia na tydzień może być często nie małym wyzwaniem. Większość osób działających w sieci, cierpi na jedną z dwóch skrajności… albo nie mogą nic  wymyślić, albo mają zbyt wiele pomysłów na posty i nie mogą zdecydować, który z nich wybrać. Do której grupy osób należysz? Ja zdecydowanie muszę przyznać, że należę do tej drugiej grupy – ciągle mam nowe pomysły, które na bieżąco dopisuję do mojej listy postów na przyszłość.

Tak czy inaczej myślę, że dzisiejszy wpis będzie dla Ciebie bardzo przydatny!

Co powiesz na to, że w mniej niż 2 godziny możesz zaplanować wszystkie swoje posty na bloga, na cały rok? Uwierzysz, że to w ogóle wykonalne? W tym wpisie pokażę Ci, że to naprawdę możliwe… i wcale nie jest to takie “straszne” i trudne, jak mogłoby się wydawać.

Stworzenie planu postów na bloga, jest prostym procesem krok po kroku, który zmusza Cię do myślenia o tym, co naprawdę chcą przeczytać Twoi czytelnicy, a nie tylko o tym, o czym chcesz pisać. Po za tym, tworząc plan treści upewnisz się, że ​​Twoje treści są zrównoważone i zróżnicowane… a co najważniejsze, nie przegapisz niczego ważnego w ciągu roku.

Więc zaczynamy……gotowy? Oto jak stworzyć 52 pomysły na posty, w mniej niż 2 godziny…

Jak stworzyć 52 pomysły na posty

KROK 1: WYDRUKUJ KALENDARZ NA NASTĘPNE 12 MIESIĘCY

Polecam Ci wydrukować kalendarz na rok do przodu. Nie musi to być nic wymyślnego – wystarczy, że kalendarz wyszczególni miesiące, a nawet lepiej, jeśli będzie zawierał również tygodnie i dni. Jeśli wolisz, możesz użyć arkusza kalkulacyjnego w excelu (ja tak właśnie robię). Lub rozważ zakup jednego z tych dużych kalendarzy ściennych.

Zdecyduj, który dzień tygodnia będzie dniem Twojego wpisu na blogu i pod każdym miesiącem wpisz dzień i datę. Na przykład, moim regularnym dniem, w którym publikuję post na naszym blogu o Teneryfie LoveExplore, jest piątek, więc dla przykładu, tak będzie wyglądał miesiąc maj…

jak stworzyć posty na bloga

KROK 2: ZAZNACZ WSZYSTKIE WAŻNE DATY, KTÓRE BĘDĄ MIAŁY WPŁYW NA CONTENT TWOJEGO BLOGA

Aby móc wykonać ten krok, będziesz musiał zastanowić się na contentem sezonowym. Nie zaznaczaj wszystkiego, co jest “ogólnie sezonowe” w ciągu całego roku. Zamiast tego, skup się na tych “sezonach”, które są najbardziej odpowiednie tematycznie dla Twojego bloga.

Na przykład na moim blogu lifestylowym o Teneryfie, zaznaczyłabym Boże Narodzenie, Wielkanoc, okres wakacyjny, a potem być może jeszcze jedno lub dwa inne ważne wydarzenia w roku np. Walentynki, Karnawał….czas w którym wiele osób decyduje się na wakacje na Teneryfie.

Zwróć uwagę, ile sezonowych treści potrzebujesz dla swojego contentu, zgodnie z niszą Twojego bloga.

Na przykład ja mogę zdecydować, że zrobię 2 posty na Boże Narodzenie, 2 posty na Wielkanoc, 2 posty na okres wakacyjny/urlopowy, 1 post na Karnawał. 

Jeśli Twój blog nie odzwierciedla żadnej tematyki w najpopularniejszych okresach w ciągu roku, to staraj się pomyśleć z innej perspektywy. Na przykład na tym blogu, który właśnie czytasz, ustaliłbym post o wyznaczaniu celów w grudniu / styczniu, post o wiosennych porządkach na blogu w marcu oraz post o tym, jak zautomatyzować social media i posty na blogu, gdy jesteś na wakacjach, późną wiosną /wczesnym latem.

Z drugiej strony, niektóre daty mogą mieć duże znaczenie z innego powodu – na przykład z powodu Twojego urlopu/wakacji lub kiedy prowadzisz bloga podróżniczego. Również duże znaczenie może mieć data premiery Twojego pierwszego produktu lub usługi, kiedy będziesz musiał napisać kilka postów na blogu reklamujących ten produkt / usługę. 

Cokolwiek to jest, postaraj się najpierw pomyśleć o treści z ustalonymi datami!

KROK 3: PRZEPROWADŹ BURZĘ MÓZGÓW I WYBIERZ ZAWARTOŚĆ SEZONOWĄ

Teraz wiesz, ile sezonowych treści będziesz potrzebować, aby przeprowadzić burzę mózgów. Jeśli utkniesz, skorzystaj z Pinteresta / Google, aby sobie pomóc… lub zobacz co robią inni blogerzy w Twojej niszy.

Następnie wybierz pomysły, które będziesz chciał zastosować u siebie. Przyjrzyj się swoim pomysłom i wybierz najlepszy (-e) na każdy sezon. Na przykład możesz mieć 20 pomysłów na Boże Narodzenie… wybierz 6 najlepszych. Te, które Twoim zdaniem najbardziej będą służyć Twoim odbiorcom.

Po wybraniu tego, co zamierzasz wykorzystać na zawartość sezonową, dowiesz się, ile zostało miejsca na treści fundamentalne bloga.

Weźmy więc przykład mojego bloga lifestylowego powyżej – wymyśliłabym już 7 pomysłów na sezonowe posty na blogu, więc teraz potrzebuję tylko 45 postów na bloga, aby wypełnić resztę roku.

Pobierz bezpłatnie Checklistę/Workbooka, aby stworzyć skutecznie treści do Social Media

KROK 4: WYPISZ SWOJE GŁÓWNE KATEGORIE

Jakie są główne kategorie na Twoim blogu? Albo inaczej mówiąc, jakie są główne tematy, o których blogujesz? Dla blogera lifestyle’owego może to być: moda, podróże, życie i DIY. Dla blogera podróżniczego mogą to być przewodniki po miejscach docelowych, porady dotyczące podróży, recenzje hoteli, wycieczki jednodniowe i plany podróży.

Moje kategorie na tym blogu to Zacznij Bloga, Rozwijaj Bloga, Zarabiaj Online, Buduj Markę, Network Marketing i Inspiracje. Moje główne tematy na Love Explore to Top 10, Przewodniki, Wakacje, Lifestyle, Ciekawostki.

KROK 5: SPRAWDŹ, ILE POSTÓW NA BLOGU POTRZEBUJESZ W KAŻDEJ KATEGORII

Teraz użyj liczbę, którą wymyśliłeś na końcu kroku 3 i podziel ją przez liczbę kategorii, które wymyśliłeś w kroku 4 – tyle postów będziesz potrzebować dla każdej kategorii. Na przykład dla mojego powyższego przykładu bloga o Teneryfie potrzebowałbym 9 postów (ponieważ 45 postów na blogu podzielonych na 5 kategorii = 9). Trzymaj się tego numeru!

KROK 6: PRZEPROWADŹ BURZĘ MÓZGÓW DLA JAK NAJWIĘKSZEJ LICZBY POMYSŁÓW DLA KAŻDEJ KATEGORII

Teraz weź dużą kartkę papieru dla każdej kategorii / tematu. Wpisz nazwę każdej kategorii u góry, a następnie po prostu zacznij burzę mózgów… nie powstrzymuj się – szalone, niezwykłe pomysły, cokolwiek przyjdzie Ci do głowy… zapisz to! wszystko jest dobre.

Zauważyłam, że dawanie sobie limitu czasowego na to ćwiczenie, bardzo dobrze wpływa na wyniki. Daj sobie 5 minut na każdą kategorię, a potem możesz przejść dalej.

Kontynuuj, aż będziesz mieć mnóstwo pomysłów dla każdej kategorii.

KROK 7: WYBIERZ POMYSŁY, KTÓRYCH CHCESZ UŻYĆ

Teraz przejrzyj każdą listę i zadaj sobie pytanie… Gdybym mógł użyć tylko X tych pomysłów, z których bym skorzystał? (X to numer, który miałeś w kroku 5). W naszym przykładzie byłoby to 9. Przejrzyj listę wszystkich kategorii i wybierz 9 najlepszych (lub dowolną liczbę, którą wymyśliłeś).

Upewnij się, że myślisz o tym, co najbardziej spodoba się Twoim czytelnikom, a nie tylko o tym, o czym Ty chcesz pisać!

KROK 8: DODAJ POMYSŁY NA POSTY DO KALENDARZA ZAWARTOŚCI BLOGA

Teraz weź kalendarz wydrukowany w kroku 1. Zacznij od treści sezonowych i zdecyduj, w którym konkretnie miejscu, powinny się znaleźć. Następnie przyjrzyj się swoim pomysłom w każdej kategorii i zdecyduj, czy któryś z nich jest bardziej sezonowy (np. jeśli prowadzisz bloga kulinarnego, umieść rozgrzewające zupy zimą, a lekkie sałatki latem) i zapisz to we właściwym miejscu na planie contentu.

Na koniec rozmieść pozostałe pomysły, na resztę roku, starając się z grubsza zbilansować wszystkie kategorie, aby czytelnicy otrzymali różnorodność w tematach.

KROK 9: WYDRUKUJ KALENDARZ I PRZYKLEJ GO DO ŚCIANY.

Jak już wszystko jest gotowe, to wydrukuj kalendarz i pogratuluj sobie planu treści na cały rok! Możesz mieć również ten plan w postaci tabelki w excelu ( ja taki mam), ale z doświadczenia przyznam, że kiedy mój kalendarz wisi na ścianie nad biurkiem, to mam zupełnie inną motywację do działania i wizję do czego dążę w tym roku. Dlatego oprócz kalendarza w excelu, mam również wydrukowany kalendarz na ścianie 🙂

Czytaj więcej–> Jak zaplanować Content na bloga na cały rok

KROK 10: NIE NARZUCAJ SOBIE PRESJI, BY SZTYWNO TRZYMAĆ SIĘ PLANU TREŚCI

Sytuacje często się zmieniają, pojawiają się nowe możliwości, i sprawy, o których myślałeś, że będą strzałem w dziesiątkę, okazują się, że wcale nie są dobrym rozwiązaniem. Jeśli wpadniesz na lepszy pomysł, możesz dodać go do listy pomysłów na przyszłość lub użyć go, zastępując któryś z pomysłów, w aktualnym planie.

Jeśli zdecydujesz, że któryś pomysł na post w Twoim planie jest po prostu niewłaściwy, spójrz na swoją burzę mózgów dla tej kategorii (te, które zrobiłeś w kroku 6) i zastanów się, czy jest lepszy pomysł, którego możesz użyć zamiast tego.

Pamiętaj, że plan treści Twojego bloga to narzędzie, które pomoże Ci blogować lepiej i wydajniej. Natomiast nie jest to sztywny dokument, który nigdy nie ulega żadnym zmianom- jeśli chcesz napisać o czymś innym, po prostu zmień plan! To Ty jesteś tutaj szefem i decydujesz jaki ma być dalszy rozwój Twojego bloga.

Podsumowując...

Podsumowując…jak widzisz planowanie postów na bloga na cały rok, nie jest wcale takie trudne, jakby się zdawało. Kiedy rozłoży się ten proces na mniejsze kroki, planowanie może okazać się Twoja ulubioną aktywnością w rozwijaniu biznesu online.

Mam nadzieję, że te 10 kroków, które tu opisałam, zainspirowały Cię do tego jak stworzyć pomysły na posty blogowe na cały rok.

Nie zatrzymuj się tutaj, idź dalej, ucz się i eksperymentuj. A sukces to tylko kwestia czasu.

Więcej na ten temat:

jak zalożyć bloga i jak zostać influencerem
ZNAJDŹ MNIE NA SOCIAL MEDIACH

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

jeden × 5 =