jak stworzyć plan contentu na blogu
Rozwijaj Bloga,  Zacznij Bloga

Jak zaplanować treści na bloga na cały rok

Wyobraź sobie początek nowego roku: Twój content na bloga jest całkowicie zaplanowany na cały rok do przodu. Już na początku roku wiesz, że osiągniesz swoje cele, że nigdy nie zabraknie Ci pomysłów na posty, Twoje kategorie będą znakomicie “wyważone” pod SEO i nigdy więcej nie przegapisz okazji sezonowych! Właśnie w tym artykule, pokażę Ci dokładnie krok po kroku, jak to wszystko zrobić, tworząc plan treści na bloga na cały rok!

PLANUJESZ SWOJE TREŚCI NA BLOGA?

Jaki był dla Ciebie poprzedni rok? Czy osiągnęłaś wszystko to, co chciałaś? Czy rozwinęłaś się tak bardzo, jak miałaś nadzieję? Czy zarobiłaś tyle pieniędzy, ile planowałaś?

Jedną z kluczowych rzeczy, która odróżnia tych, którzy mogą odpowiedzieć TAK na pytania powyżej, i tych, którzy odpowiadają NIE, jest kwestia PLANOWANIA – zarówno ogólnego planowanie, jakie cele chcesz osiągnąć w całym roku , ale także na bardziej konkretnym poziomie – planowanie treści, które zamierzasz co tydzień publikować na swoim blogu.

Dla wielu blogerów planowanie treści tak naprawdę się nie istnieje. Pomysły na treści są opracowywane “w locie” i przypadkowo przekształcane w posty na blogu. Może okazać się, że niektóre posty zadziałają dobrze, a inne nie – natomiast te artykuły nie mają żadnego  konkretnego celu … poza tym, żeby po prostu wrzucić kolejny post na blogu.

Ta metoda jest całkowicie w porządku, jeśli blog jest tylko zabawnym hobby, ale jeśli Twój blog jest Twoim biznesem lub CHCESZ, aby blog był Twoim kolejnym źródłem dochodów, musisz zacząć traktować swojego bloga jak biznes, a posiadanie  biznesu oznacza konkretne PLANOWANIE.

JAK ZAPLANOWAĆ TREŚCI NA SWOJEGO BLOGA W 2021

Zanim zaczęłam blogować i działać w internecie, żeby zarabiać pieniądze na życie, pracowałam dla wielu firm – od gigantycznych korporacji, przez luksusowe butiki z najdroższymi markami świata, barku ze świeżo wyciskanymi sokami, hotelami, restauracjami, sklepami, aż po moją własną wegetariańską restaurację.

Wszystkie te firmy były różne, ale wszystkie łączyło to, że poświęcały dużo czasu na planowanie. Jeśli prowadzisz swojego bloga jako firmę i chcesz, aby biznes zakończył się sukcesem, planowanie JEST OBOWIĄZKOWE!

W zeszłym miesiącu podzieliłam się wskazówkami i radami dotyczącymi wyznaczania celów dla blogerów w 2021 r. , pokazując, jak wyznaczać cele i tworzyć plany działań na 2021 r dla swojego bloga, aby odnieść sukces. W tym miesiącu skupiam się na planowaniu contentu, czyli jak stworzyć plan treści dla swojego bloga na cały rok.

PO CO W OGÓLE TWORZYĆ PLAN POSTÓW NA BLOGA NA CAŁY ROK?

#1 PLAN POSTÓW NA BLOGA: DODAJE DUŻO MOTYWACJI DO DZIAŁANIA

Tworzenie planu postów na bloga, nie powinno być jakimś “przykrym zadaniem” mającym na celu pozbycie się całej radości z blogowania – wręcz przeciwnie! W rzeczywistości, jeśli wykonasz poniższe pomysły, które Ci podsuwam, to stworzysz plan treści dla swojego bloga na cały rok. Kiedy to zrobisz, to mogę prawie Ci zagwarantować, że zakończysz zadanie bardziej zmotywowanym i podekscytowanym już na początku roku swojego blogowania!

#2 PLAN TREŚCI NA BLOGA: POMOŻE TWOJEJ GRUPIE DOCELOWEJ

Blog nie jest dobry, jeśli nikt go nie czyta! Bądź świadoma, że jeśli nie weźmiesz pod uwagę potrzeb swoich odbiorców i nie napiszesz treści, którymi naprawdę będą zainteresowani, nikt nie będzie chciał czytać Twojego bloga!

Zbyt często blogerzy piszą, co ONI sami chcą napisać, a NIE to, co ich docelowi odbiorcy chcą przeczytać. Spędzając trochę czasu na myśleniu o swoich odbiorcach i planowaniu wpisów na blogu, o których WIESZ, że będą chcieli przeczytać, przygotowujesz się na znacznie bardziej udany rok w Twoim rozwijaniu bloga!

#3 PLAN POSTÓW NA BLOGA: ZAPEWNI REALIZACJĘ CELÓW ZWIĄZANYCH Z BLOGOWANIEM

W zeszłym miesiącu podzieliłam się postem na temat, jak wyznaczyć cele dla swojego bloga w 2021 roku . Duża część realizacji tych celów będzie polegała na napisaniu odpowiedniej treści.

Na przykład, jeśli jednym z Twoich celów w 2021 roku jest wprowadzenie produktu na rynek, będziesz musiała stworzyć treść, która będzie wspierać ten start – treść, która ustanowi Twój autorytet w tej dziedzinie, treści, które wzbudzają zainteresowanie tym produktem, lead magnety, aby rozwijać listę mailingową i treść, która napędza sprzedaż tego produktu.

Podobnie, jeśli Twoim celem jest zwiększenie przychodów ze sprzedaży afiliacyjnej (programów partnerskich), będziesz musiała stworzyć treści, które napędzają sprzedaż poprzez linki afiliacyjne.

Alternatywnie, jeśli jednym z Twoich celów w 2021 roku jest poprawa SEO, będziesz musiała napisać treść, która będzie wspierać ten cel – czyli takie treści, które tworzysz w wyniku dokładnego researchu słów kluczowych , teksty, które zapewniają, że Twoje kategorie są dobrze zbalansowane, a Ty musisz napisać podstawowe posty dotyczące głównych tematów.

#4 PLAN POSTÓW NA BLOGA: OSZCZĘDZA TWÓJ CENNY CZAS

Posiadanie kalendarza treści na swojego bloga, pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu w dalszym działaniu. Nie będziesz już co tydzień wahać się, o czym by tu napisać na swoim blogu. Będziesz mogła od razu konkretnie i strategicznie działać wg wcześniej ustalonego planu. Będzie to również oznaczać, że nie będziesz musiała tworzyć dodatkowych treści (po za planem) oprócz tego co już stworzyłaś, na wypadek gdybyś coś przegapiła.

#5 PLAN TREŚCI NA BLOGA: JEST DOBRY DLA SEO

Ważną częścią SEO jest struktura treści, a ważną częścią struktury treści jest zapewnienie równowagi kategorii. Napisanie planu pomoże Ci od razu zobaczyć, czy planujesz podobną ilość postów dla każdej kategorii.

Pisanie treści, które Twoi odbiorcy naprawdę chcą przeczytać i które jest wynikiem starannego planowania i researchu słów kluczowych, zapewni również lepsze wyniki Twoich artykułów w wynikach wyszukiwania.

#6 PLAN CONTENTU NA BLOGA: OZNACZA, ŻE NIE PRZEGAPISZ OKAZJI SEZONOWYCH

Zastanów się ile razy myślałaś o napisaniu posta na kluczowe wydarzenie sezonowe (np. Boże Narodzenie / Wielkanoc / Walentynki / Powrót do szkoły itp.) ZA PÓŹNO, aby wykorzystać dany sezon?

Piszę ten post na początku lutego, kiedy wielu blogerów dopiero zaczyna myśleć o stworzeniu walentynkowych treści – to ZA PÓŹNO, aby skorzystać z sezonowego wzrostu z Google i Pinterest. Zanim nowa zawartość „dostanie się do systemu”, trochę to potrwa. Zanim ten content umiejscowi się w systemie prawidłowo, prawdopodobnie będzie to już marzec, a okazja możliwości tego sezonu, już dawno minie!

Posiadanie planu treści na swoim blogu oznacza, że nie przegapisz żadnego z tych kluczowych sezonów w całym roku!

#7 PLAN POSTÓW NA BLOGA: POZWALA SKUPIĆ SIĘ NA NAJLEPSZYCH POMYSŁACH

Większość z nas, blogerów, cierpi na powszechny “problem ZBYT WIELU POMYSŁÓW”! Ale nie wszystkie te pomysły są dobre i zazwyczaj zdecydowana większość, nie będzie NAJLEPSZYMI pomysłami. Poświęcanie czasu na ocenę pomysłów i wybór najlepszych, sprawi, że Twój blog będzie pełen najlepszych postów w 2021 roku.

PLANOWANIE POSTÓW NA BLOGU NIE POWINNO BYĆ ŻADNYM OGRANICZENIEM LUB PRESJĄ

Często słyszę na temat planowania treści na bloga, że blogerzy nie chcą tego robić, ponieważ posiadanie planu jest “ograniczeniem i presją”. Czują, że kiedy już coś zapiszą w swoim planie postów, MUSZĄ zrobić to, co zaplanowali, a to odciąga ich od spontaniczności.

Osobiście uważam, że jest całkiem odwrotnie. Plan zdecydowanie NIE jest “zacementowany” i “nienaruszalny” – bardziej przypomina pierwszy szkic eseju, który będziesz ulepszać przez cały rok.

Przez cały 2021 rok możesz wprowadzać zmiany i modyfikować swoje plany, gdy sytuacja i okoliczności będą się zmieniać. Natomiast plan jest punktem wyjścia – i punktem odniesienia.

Jeśli wpadniesz na „nowy i lepszy pomysł”, możesz go przetestować w porównaniu z Twoim planem treści. Zdecyduj, co musi zostać usunięte, aby zrobić miejsce na ten nowy i lepszy pomysł. Jeśli jest naprawdę lepszy, łatwiej będzie usunąć coś innego z istniejącego już planu, aby zrobić na to miejsce.

KWESTIE DO ROZWAŻENIA PRZY PLANOWANIU POSTÓW NA BLOGA W 2021 ROKU

Zanim zaczniesz planować content na 2021 r., musisz wziąć pod uwagę kilka różnych czynników:

a. Twoja grupa docelowa

Kim oni są i jakiego rodzaju treści chcą od Ciebie? Jakie są ich “bolączki”? Jakie mają problemy? Jakie treści możesz napisać, które pomogą im rozwiązać ich problemy?

b. Twoje dane analityczne

Które posty działają dobrze, a które źle? Czy potrafisz dostrzec jakieś trendy? Czy możesz napisać więcej treści, które są podobne do Twoich najpopularniejszych postów?

Na przykład, jeśli Twoje najpopularniejsze posty to wszystkie przepisy na dania wegańskie w mniej niż 30 min, to czy możesz napisać więcej przepisów na takie właśnie dania? Jeśli Twoja najpopularniejsza treść dotyczy tego, jak korzystać z Instagrama, czy możesz napisać więcej postów na temat korzystania z Instagrama? itd.

c. Twoje kategorie postów

Zrównoważone kategorie są bardzo ważne dla SEO – a planowanie treści pomoże Ci zapewnić podobną liczbę postów w każdej kategorii. Zanim zaczniesz, spójrz na istniejącą strukturę kategorii – czy można ją ulepszyć? Czy są jakieś kategorie, które mają za dużo lub za mało postów?

d. Twoje cele

Jakie są Twoje cele na 2021 rok i jakie treści będziesz musiała napisać, aby je zrealizować?

e. Odpowiednie wydarzenia sezonowe i święta

Jakie są najważniejsze wydarzenia sezonowe, które mają wpływ na Twój blog? Jakie posty będziesz chciała o nich napisać?

JAK ZROBIĆ PLAN CONTENTU BLOGA NA CAŁY ROK

KROK 1: ILE POSTÓW CHCESZ NAPISAĆ W CAŁYM ROKU?

Pierwsze pytanie, na które musisz sobie szczerze odpowiedzieć, to, ile postów chcesz napisać w całym roku. Na przykład jeśli chcę raz w tygodniu publikować post na moim blogu o Teneryfie – Love Explore, to znaczy, że muszę stworzyć 52 posty w całym roku.

Jeśli chcę pisać 2 posty tygodniowo, to są to już 104 posty, które muszę napisać w całym roku. Jeśli chcę publikować tylko raz na dwa tygodnie, to tylko 26 postów na cały rok!

Możesz również wziąć pod uwagę święta i inne wydarzenia, które mogą uniemożliwić Ci publikowanie na bieżąco. Osobiście wolę sobie wcześniej zaplanować publikację postów (np. w przypadku gdy jadę na wakacje i wiem, że nie będę siedzieć przed komputerem przez następne 3 tygodnie), natomiast wiem, że wielu blogerów woli zrobić sobie całkowitą przerwę, i wtedy nie publikuje zupełnie nic.

Weź również pod uwagę np. wszelkie urlopy i “wolne od szkoły”, kiedy postanowisz sobie, publikowanie raz w tygodniu, to podsumowując wyjdzie Ci jakieś 40 postów na blogu, które musisz napisać w całym roku! (mam nadzieję, że ma to dla Ciebie sens).

KROK 2: UTWÓRZ PLANER/KALENDARZ TREŚCI BLOGA

Następnym krokiem jest stworzenie kalendarza na cały rok. Nie musi to być nic nadzwyczajnego – wystarczy prosty arkusz kalkulacyjny. Zaznacz na nim daty, w których planujesz publikować posty na blogu i zostaw miejsce na wpisanie nazwy posta obok daty.

Jeśli to wszystko brzmi jak zbyt ciężka praca, masz szczęście! Stworzyłem pusty planer treści bloga, dokładnie na podstawie tego, którego używam do planowania mojego blogowania, który możesz pobrać bezpłatnie.

KROK 3: ZAZNACZ STAŁE DATY

Po utworzeniu kalendarza treści na bloga, następnym krokiem jest zaznaczenie na nim kluczowych stałych dat, na które należy zaplanować content. Na przykład:

  • święta – Wielkanoc, Boże Narodzenie, Majówka itp.
  • specjalne dni / tygodnie / miesiące – Walentynki, Dzień Świętego Patryka, Dzień Matki, początek szkoły itp.
  • premiery produktów i inne wydarzenia związane z blogiem
  • inne stałe wydarzenia, które są istotne dla Twojego konkretnego bloga – być może koniec roku podatkowego lub początek nowego roku szkolnego

 

KROK 4: ZACZNIJ OD STAŁYCH DAT / SEZONOWYCH POSTÓW

Powinnaś zacząć od zaplanowania stałych dat / postów sezonowych. Treść ta, ze względu na swoją naturę, musi być najpierw zaplanowana. Cała pozostała zawartość będzie musiała zostać umieszczona wokół tych ustalonych dat.

Sprawdź, jakie masz ustalone daty, i oblicz, ile postów na blogu chcesz napisać na tę datę / wydarzenie. Na przykład możesz zdecydować, że chcesz utworzyć 4 posty na blogu na Boże Narodzenie, 2 na Wielkanoc i 3 na wprowadzenie produktu na rynek we wrześniu.

Korzystając z kryteriów, które należy wziąć pod uwagę podczas planowania sekcji treści bloga w 2021 roku powyżej, zaplanuj treść, którą chcesz utworzyć na te kluczowe wydarzenia sezonowe.

Na tym etapie niekoniecznie musisz być zbyt szczegółowa – wystarczy ogólna idea. Możesz skupić się na bardziej szczegółowym planowaniu bliżej danego terminu.

Na przykład, jeśli masz blog kulinarny, Twoje 4 świąteczne posty mogą być takie- przepis na zupę dyniową, przepis na burgery z fasoli, przepis na świąteczny deser i przepis na przekąski na imprezę.

Lub, jeśli masz blog o dekorowaniu domu, twoje 2 posty wielkanocne mogą być ogólnym postem o dekorowaniu domu na Wielkanoc i bardziej szczegółowym o tworzeniu ozdób wielkanocnych do domu.

A jeśli planujesz uruchomienie swojego kursu na temat Instagrama we wrześniu, to Twoje 3 wspierające posty na blogu mogą być przewodnikiem dla początkujących po Instagramie, 10 najlepszych wskazówek dotyczących postów na Instagramie i post o używaniu Buffera do planowania postów na Social Media. Każdy z tych postów może zawierać  PDF do pobrania, który może zachęcić ludzi do zapisania się na Twoją listę mailingową.

W kolejnym kroku, musisz wziąć te plany postów z ustalonymi datami i zapisać je w odniesieniu do odpowiedniej daty w Twoim planie treści na bloga.

KROK 5: DODAJ INNE WAŻNE TREŚCI

Następnie musisz wziąć pod uwagę inne ważne treści, które musisz zaplanować w całym roku. Czasami mamy treści, o których wiemy, że są ważne do napisania, ale nie mają ustalonej daty.

Na przykład, być może zidentyfikowałaś w procesie wyznaczania celów na 2021 r.,  że chcesz zarobić więcej pieniędzy na sprzedaży afiliacyjnej w tym roku i aby osiągnąć ten cel, planujesz napisać 6 nowych postów w tym roku, z których każdy koncentruje się na zachęcaniu czytelników do zakupu produktu, który polecasz (i dla którego jesteś partnerem). W takim przypadku powinnaś najpierw zaplanować te 6 postów partnerskich w swoim planie treści, aby mieć pewność, że zostaną napisane!

A może zauważyłaś, że Twój blog potrzebuje więcej fundamentalnych treści – których, być może w tej chwili nie masz i stwierdziłaś, że chciałbyś napisać 1 fundamentalny post dla każdej z 5 kategorii na Twoim blogu. Te pomysły również powinny znaleźć się w Twoim kalendarzu treści na cały rok.

KROK 6: SPRAWDŹ, CZY TWOJE KATEGORIE SĄ ZRÓWNOWAŻONE

Następnym krokiem jest sprawdzenie, jak zrównoważone są Twoje kategorie. Posiadanie mniej więcej równej liczby postów na blogu w każdej kategorii jest ważne dla SEO .

Przyjrzyj się każdej ze swoich kategorii i zsumuj, ile masz obecnie postów w każdej kategorii oraz ile postów masz już w kalendarzu contentu na 2021 r.

Najprawdopodobniej znajdziesz trochę nierównowagi! Ale dobra wiadomość jest taka, że ​​odpowiednio planując treść, możesz skorygować ten brak równowagi w tym roku.

KROK 7: OKREŚL DODATKOWE POTRZEBNE TREŚCI

Na podstawie analizy kategorii w kroku 6, możesz dowiedzieć się, ile dodatkowych postów na blogu musisz napisać dla każdej kategorii, aby do końca 2021 r. uzyskać idealnie zrównoważone kategorie.

Załóżmy więc, że prowadzisz blog kulinarny. Po zrobieniu analizy postów, możesz odkryć, że nie musisz już pisać więcej postów o „daniach głównych” lub „deserach”, ale musisz napisać 10 nowych postów z „przekąskami”, 5 nowych postów „śniadaniowych” i 6 nowych ”postów kolacyjnych”.

KROK 8: PRZEPROWADŹ BURZĘ MÓZGÓW DOTYCZĄCĄ DODATKOWEJ ZAWARTOŚCI

Napisz nazwę każdej kategorii na pustej kartce papieru i liczbę postów, które musisz napisać w 2021 r., a następnie na każdej kartce przeprowadź burzę mózgów na temat postów na Twoim blogu dla tej kategorii.

Skorzystaj z pomysłów, które należy wziąć pod uwagę, planując powyższą sekcję dotyczącą treści na blogu. Aby pomóc Ci w burzy mózgów, może to być np.: pomysły, które dotyczą problemów Twoich odbiorców, pomysły podobne do Twoich obecnie najpopularniejszych postów, pomysły związane z Twoim celem itp.

Ustaw zegar i daj sobie 5 minut na każdą kategorię.

Gdy masz już stronę pełną tematów dla każdej kategorii, wróć i wybierz NAJLEPSZE POMYSŁY dla tych kategorii – wybierając odpowiednią liczbę pomysłów dla każdej kategorii.

KROK 9: WYPEŁNIJ KALENDARZ CONTENTU

Teraz masz pomysł na każdy post na blogu na rok 2021, czas dodać te pomysły do ​​swojego narzędzia do planowania treści na blogu na cały rok. Spróbuj umieścić pomysły na treści w odpowiedniej kolejności i publikuj posty na blogu, aby co tydzień były różnorodne. .

Uzyskanie kolejności tematów, z której będziesz całkowicie zadowolona, prawdopodobnie zajmie trochę czasu. Ale kiedy już to zrobisz, będziesz mieć wszystkie swoje posty zaplanowane na CAŁY ROK- hurrrra!

Ja dodatkowo lubię zrobić o jeden krok dalej i oznaczyć kolorami mój arkusz w excelu, dzięki czemu mogę na pierwszy rzut oka od razu zobaczyć, które posty na blogu dotyczą jakiego tematu i gdzie są najważniejsze daty lub wydarzenia.

KROK 10: UŻYJ KALENDARZA CONTENTU!

Teraz, kiedy masz już swój kalendarz treści na cały rok, ważne jest, aby go faktycznie stosować w praktyce! Każdego tygodnia, kiedy siadasz przed komputerem, aby napisać swój post na bloga, będziesz miała już tytuł swojego artykułu (lub przynajmniej pomysł) w swoim kalendarzu contentu i dzięki temu będziesz w pełni gotowa do produktywnej pracy! 

Koniec z godzinami wpatrywania się w kosmos, zastanawiania się, co napisać na blogu…. koniec z rozpoczynaniem szkiców wpisów, ale nigdy ich nie kończeniu.

Jeśli będziesz mieć na uwadze tylko jeden temat do napisania, to sprawi to, że będziesz bardziej SKONCENTROWANA i PRODUKTYWNA. A ponieważ jest to część dobrze przemyślanej strategii tworzenia treści na blogu, WIESZ, że każdy wpis na blogu prowadzi Cię O KROK BLIŻEJ do osiągnięcia Twoich celów!

Oczywiście od czasu do czasu Twój plan bloga prawie na pewno się zmieni – być może otrzymasz lepszy pomysł lub okazję do napisania posta sponsorowanego. W takim przypadku możesz odpowiednio dostosować swój plan, zmieniając harmonogram lub usuwając planowany wpis na blogu i dodając nową możliwość.

Kalendarz treści nie powinien Cię ograniczać, ale wspierać, prowadzić i pomagać w dokonywaniu mądrych wyborów, gdy pojawiają się nowe możliwości.

Miłego planowania!

Podsumowując...

Podsumowując…są to kroki, które ja osobiście wykonuję przy planowaniu postów na mojego bloga. Uważam, że są kluczowe, aby mieć pewność, że działam strategicznie, zgodnie z planem i w kierunku moich celów.

Mam nadzieję, że Cię zainspirowałam i ten artykuł będzie dla Ciebie przydatny. Zapisz sobie grafikę z podsumowaniem tych 10 kroków: jak zaplanować posty na swoim blogu.

PAMIĘTAJ BY ZGARNĄĆ DARMOWE NARZĘDZIE DO PLANOWANIA POSTÓW NA BLOGA NA CAŁY ROK!

Chcesz mieć gotowy kalendarz treści na cały rok? Proszę bardzo! Mój planner postów na rok, pomoże Ci zaplanować content na Twojego bloga w sposób łatwy do zrozumienia na pierwszy rzut oka i pomoże Ci też, utrzymywać porządek we wszystkich plikach związanych z prowadzeniem Twojego dochodowego bloga!

A Ty jak sobie radzisz z tym całym planowaniem contentu na swojego bloga? Jestem bardzo ciekawa, jak planujesz swoje posty na bloga lub jakie masz plany w tym roku! Daj znać w komentarzach poniżej – lub wejdź do grupy do na Facebooku: Buduj Biznes Profesjonalnie i podziel się swoimi planami z innymi! Daj znać, które wskazówki podobały Ci się najbardziej, lub co byś jeszcze dodała?

Nie zatrzymuj się tutaj, idź dalej, ucz się i eksperymentuj. A sukces to tylko kwestia czasu.

Kolejne kroki:

jak zrobić plan contentu na bloga na cały rok
ZNAJDŹ MNIE NA SOCIAL MEDIACH

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

two × 5 =