MLM

Jak radzić sobie z obiekcją: to piramida

Jak radzić sobie z obiekcjami w MLM

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się usłyszeć od swoich potencjalnych partnerów biznesowych, że ten biznes to piramida finansowa?

Jak sobie z tym poradziłeś ? Jak zareagowałeś ? Masz już swój sprawdzony sposób ?

Czy próbowałeś już setki różnych sposobów, lecz bez skutku ?

Jeśli wciąż nie masz dobrej taktyki w poradzeniu sobie z tą obiekcją, postaram się zainspirować Cię, by przyśpieszyć Twój sukces!

Dziś podzielę się z Tobą moim doświadczeniem, jak ja sobie radzę z tą obiekcją i jak kontynuuję moją rozmowę, tak by osiągnąć cel…

“Ten biznes to piramida finansowa”, to jedna z najczęściej słyszanych obiekcji w branży marketingu sieciowego.

Pocieszę Cię, że nie tylko Ty słyszysz odmowę z tego powodu, gdy oferujesz swój biznes… Każdego dnia setki tysięcy networkerów na całym świecie, musi radzić sobie z tą odpowiedzią, swoich prospektów: “ten biznes to piramida”…

Jak sobie radzić z obiekcją: "To piramida"

Nie pozwól by obiekcje Cię przerażały, sprawiały lęk przed dalszą konwersacją czy też strach przed reakcją prospekta. Traktuj je jak pytania, na które nie otrzymali jeszcze kompletnej odpowiedzi. Odbieraj je pozytywnie, jako prośbę o spojrzenie na ten koncept z innej perspektywy. 

Bądź gotowy na to, że obiekcje będą się pojawiały, , ponieważ jest to nieuniknione w każdej branży, nie tylko w marketingu sieciowym. Klienci zazwyczaj mają pytania, ponieważ chcą być pewni, że podejmują właściwą decyzję i dlatego szukają jak najwięcej informacji. Dlatego Twoim zadaniem jest przekazać informacje w taki sposób, by Twój prospekt poczuł się “bezpiecznie”, że podejmuje dobrą decyzje. Oczywiście mam tu na myśli by być szczerym, prawdomównym i uświadomić kilka kwestii w taki sposób, by nasz prospekt zobaczył to, co my widzimy.

Jednym z największych błędów osób początkujących w branży, jest zbyt szybkie odpuszczanie sobie i pozostawienie obiekcji, bez odpowiedniego wyjaśnienia. Zazwyczaj, kiedy widzą, że pojawia się obiekcja, natychmiast włączają mechanizm obronny i po prostu ignorują dalszą konwersacje z prospektem, tłumacząc sobie: “on nie jest zainteresowany, następny proszę..”

W ten sposób możesz stracić wiele wartościowych kontaktów, osób, które być może miały tylko kilka obaw, niepełnych informacji oraz pytań i chciały się dowiedzieć więcej.

Nigdy nie zakładaj z góry, że ta obiekcja jest negatywna, i że dokładnie rozumiesz o co chodzi Twojemu prospektowi. Zamiast tego, zadawaj pytania, w stylu: “co masz na myśli mówiąc….” lub “pozwól, że Cię zapytam: skąd Ci się wzięły takie skojarzenia, dlaczego tak pomyślałaś?” … Zadając pytania, jesteś wstanie odkryć prawdziwą obiekcję oraz jej przyczynę. I dopiero wtedy, możesz wyjaśniać to, czego Twój prospekt jeszcze nie rozumie.

Zwróć też uwagę by nie prowadzić rozmowy w nieskończoność, próbując przekonywać swojego prospekta do swoich racji. To nie na tym polega. Twoim zadaniem jest znaleźć jego największe obawy, zweryfikować je, uzupełnić informacje i dowiedzieć się, czy widzi tu szansę dla siebie (gdyby tej obiekcji nie było)…. Ty pełnisz rolę konsultanta, który stara się uświadomić coś ważnego swojemu rozmówcy, by mógł skorzystać z tych samych możliwości, z których Ty sam korzystasz (czyli budowanie biznesu i dochodu pasywnego, bez ryzyka).

 

W jaki sposób zaradzić takiej obiekcji ?

Jak znaleźć ten prawdziwy powód i jak zaradzić tej obiekcji ?

Odpowiedź jest prosta! Zadawaj pytania! Słuchaj! Słuchaj! Słuchaj! Wyciągaj wnioski, zadawaj pytania, wyciągaj wnioski i uświadamiaj tego człowieka, że jest w błędzie…

Możesz zadać kilka pytań:

“Co masz na myśli, mówiąc to jest piramida”

“Skąd Ci się to w ogóle wzięło, że tak to skojarzyłaś?”

“Naprawdę myślisz, że firma, która jest 30 lat na rynku w 15 krajach, z obrotem 1 mld $ rocznie, byłaby dopuszczona do działalności jako piramida?”

“Czy wiesz, że piramidy są nielegalne?”

“Myślisz, że zaangażowałabym się w coś, co jest nielegalne?”

“Chcę się tylko upewnić, że dobrze Cię zrozumiałam. Czy to jest rzeczywiście prawdziwy powód, że nie jesteś zainteresowany bo myślisz, że to piramida ? A gdybym Ci powiedziała, że to nie jest piramida, to  czy wtedy nie widziałbyś tu szansę dla siebie?”

“Ok, rozumiem Twoje obawy, bo też tak myślałam na początku, że to piramida. Natomiast kiedy bliżej się temu przyjrzałam, okazało się, że to prawdziwy, legalny biznes z obrotami 1 mld $ rocznie i mnóstwo osób czerpie korzyści z tej możliwości budowania biznesu na całym świecie. Jeśli pokazałabym Ci na czym to wszystko polega, to byłabyś gotowa posłuchać?”

(jeśli nie widzi szansy dla siebie, po prostu odpuść i idź dalej 😉 

Niektórzy są po prostu zamknięci na jakiekolwiek nowe możliwości zarabiania, lubią tradycyjny model, jakim jest praca na etacie, i prawdopodobnie nigdy nie będą nawet chcieli zmieniać swoich przekonań. Uszanuj decyzję, weź referencję/ polecenie, i idź dalej. Nie marnuj czasu na ludzi, którzy nie chcą zrozumieć. 

Na końcu zapytaj: “Czy nie masz nic przeciwko, żebym Cię od czasu do czasu informowała o nowościach i webinarach w przyszłości ? Nigdy nie wiadomo, jak zmieni się Twoja sytuacja…”

Jeśli się zgodzi – wpisz na listę tą osobę i przynajmniej raz na miesiąc, dziel się informacjami, historiami, nowościami z Twojej firmy i zespołu.

Jeśli chcesz poznać 20 innych obiekcji, jak sobie z nimi poradzić w marketingu sieciowym, jak zapobiegać, by się nie pojawiały, jak sprawić, by traktowano naszą ofertę poważnie, to zachęcam Cię by dołączyć do innych studentów mojego kursu online: Mistrz Obiekcji.

Więcej informacji na temat kursu przeczytasz tutaj: 

 

Osobiście bardzo lubię stosować zasadę Errica Worre: “If I…., Wolud you….?” co oznacza w kontekście “Gdybym coś dla Ciebie zrobiła, to czy Ty byś coś zrobił dla mnie”…

Dlatego stosując właśnie tą zasadę, możesz również poradzić sobie z obiekcją w MLM: “To jest piramida” , w następujący sposób:

“Jeśli pokazałabym Ci, jak ta profesja jest doceniana przez najbardziej zamożnych biznesmenów na całym świecie, byłabyś otwarta by dowiedzieć się więcej?”

Następnie przedstaw kilka faktów z branży, pokaż wypowiedzi Roberta Kioysaki, Briana Tracy czy Donalda Trump (możesz znaleźć w google lub na YouTube)

 

Warto też zastanowić się, dlaczego ta obiekcja się pojawiła, skąd Twój prospekt ma takie skojarzenia… czyżby miał jakieś poprzednie, przykre doświadczenia w podobnej branży? Lub być może ktoś w jego rodzinie miał do czynienia z MLM-em…. Nie dowiesz się, póki nie zadasz tych pytań…. 

“Wygląda na to, że masz jakieś doświadczenia, zgadza się? Opowiedz mi o tym, co się wydarzyło? Dlaczego teraz masz takie skojarzenia?”

Posłuchaj co odpowie, i dlaczego tak negatywnie się nastawił do branży. Czy to branża zawiniła, czy może firma z którą współpracował, być może lider, lub on sam? Jaka jest prawdziwa przyczyna tej obiekcji ?

Kiedy znajdziesz źródło tej obiekcji, to bardzo Ci ułatwi pracę,  gdyż będziesz wstanie uświadomić mu jaka jest prawdziwa przyczyna jego negatywnego przekonania do Twojego projektu.

Jak widzisz, są sposoby na poradzenie sobie z obiekcją “to jest piramida” wystarczy tylko “pociągnąć” naszego prospekta za język 🙂 Dowiedzieć się, czy gdyby projekt okazał się legalny i nie był piramidą, to czy zobaczyłby tu szansę dla siebie i chciał usłyszeć więcej. Sprawdzić czy ma otwarty umysł, czy chce słuchać i dowiedzieć się prawdy.

Ty jesteś tu po to by mu pomóc, a nie walczyć na argumenty. Chcesz mu pomóc, by wyjaśnić co to znaczy piramida i dlaczego Twój biznes jest prawdziwy, legalny i można tu zarobić prawdziwe pieniądze. Są również sposoby, by zapobiec tej obiekcji, jeszcze zanim pokażesz prezentację…. to wyjaśniam w kursie Mistrz Obiekcji, krok po kroku…

Podsumowując...

Obiekcje to pytania bez odpowiedzi w głowach naszych prospektów. Kiedy uświadomimy sobie kilka ważnych rzeczy, a następnie pomożemy naszym prospektom uświadomić, że często są w błędzie, to w ten sposób damy im szansę by mogli jeszcze raz przyjrzeć się projektowi, który może odmienić ich życie. Więc nie rezygnuj z prospekta, tylko dlatego, że miał obiekcje. Zatrzymaj się na chwilę, pomyśl co właściwie Twój prospekt chce wiedzieć, o co pyta, czego chce się dowiedzieć, zadając to pytanie (obiekcje), jakiej odpowiedzi oczekuje, a następnie wyposaż go w te informacje.

Nigdy nikogo na siłę do niczego nie przekonuj i nie próbuj wygrywać! Po prostu wysłuchaj i wyjaśnij 🙂

Osobiście udowodniłam swoimi wynikami, oraz wielu moich partnerów, którzy wzięli udział w moich szkoleniach, że MOŻESZ osiągnąć sukces w marketingu sieciowym, nie będąc sprzedawcą i nie przekonywując nikogo do projektu. 

Jeśli zastanawiasz się, jak radzić sobie z 20 innymi najczęściej spotykanymi obiekcjami w Network Marketingu, podczas budowania biznesu online i offline, przedstawię Ci plan radzenia sobie z obiekcjami z własnego doświadczenia, który pokaże Ci wyraźny obraz, jak zachować się w danej sytuacji i jak dokończyć rozmowę, by usłyszeć “TAK”…. Otrzymasz konkretne skrypty i samo “mięcho” w moim najnowszym projekcie.

Właśnie opublikowałam mój autorki  kurs online Mistrz obiekcji: bądź o krok do przodu: krok po kroku dla początkujących Network Marketingowców, jak radzić sobie z obiekcjami w biznesie, jak im zapobiegać, jak pełnić rolę konsultanta i jak usłyszeć TAK, po pokazaniu oferty…

Kliknij w przycisk poniżej, by dowiedzieć się więcej, czego nauczysz się z tego 5 godzinnego kursu i 55 str. ebooka.

P.S. Pierwsze 30 osób otrzyma zniżkę 80%! Nie zwlekaj, skorzystaj z okazji już dziś, by później nie żałować! Przyśpiesz rozwój swojego biznesu i nie marnuj więcej czasu na nieskuteczne rozmowy z prospektami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwadzieścia − 13 =