MLM

Jak sobie radzić z obiekcją: “Nie mam pieniędzy”

Jak radzić sobie z obiekcjami w MLM

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się usłyszeć od swoich potencjalnych partnerów biznesowych, że nie mają pieniędzy?

Jak sobie z tym poradziłeś ? Jak zareagowałeś ? Masz już swój sprawdzony sposób ?

Czy próbowałeś już setki różnych sposobów, lecz bez skutku ?

Jeśli wciąż nie masz dobrej taktyki w poradzeniu sobie z tą obiekcją, postaram się zainspirować Cię, by przyśpieszyć Twój sukces!

Dziś podzielę się z Tobą moim doświadczeniem, jak ja sobie radzę z tą obiekcją i jak kontynuuję moją rozmowę, tak by osiągnąć cel…

“Nie mam pieniędzy, to najczęściej słyszana wymówka w branży sprzedaży bezpośredniej i Network Marketingu”…

Pocieszę Cię, że nie tylko Ty słyszysz odmowę z tego powodu, gdy oferujesz swój produkt czy biznes… Każdego dnia setki tysięcy przedstawicieli naszej branży i branży sprzedaży, muszą radzić sobie z tą odpowiedzią, swoich prospektów: “Nie mam pieniędzy”, “Nie stać mnie na to”, “Brak funduszy” etc.

Kurs Mistrz Obiekcji

Musisz wiedzieć, że zazwyczaj ten powód jest “przykrywką” czegoś, co Twój prospekt nie chce przed Tobą ujawnić lub nawet nie jest świadomy swojej obiekcji. Dlatego Twoim zadaniem jest dowiedzieć się, co tak naprawdę jest prawdziwym powodem odmowy…

Powody mogą być różne, ale najczęściej jest to wątpliwość i brak wiary w siebie (czy sobie poradzę, czy odniosę sukces?), brak wiary w Ciebie (czy jesteś wstanie mi pomóc osiągnąć sukces?), brak wiary w firmę i produkty (czy firma jest wiarygodna i nie jest jakąś piramidą?), brak przekonania do Network Marketingu (czy tu naprawdę się zarabia?)….

Czasami ludzie potrzebują po prostu odpowiedzi na pytania, z których być może, świadomie nie zdają sobie sprawy… Czasami musisz pomóc im myśleć po za schematami, które kotłują się w ich głowie (think outside the box)…Czasami po prostu musisz im wytłumaczyć tak, by zrozumieli ideę…

Bo pomyśl chwilę…..Właśnie pokazałeś jej sposób na lepsze życie, na wyjście z długów, na wolność finansową, na lepsze zdrowie… a ona wciąż się waha ? lub po prostu odmawia, rzucając “wymówkę”? No cóż, coś musi być na rzeczy! Zastanów się, gdzie jeszcze ta osoba otrzyma taką szansę na lepszą przyszłość? Jakie ma opcje ? Gdzie jeszcze otrzyma możliwość rozwijania swojego biznesu za kilkaset złotych ? (nie setek tysięcy! tylko kilka set zł)… Czy rzeczywiście mają jakiś lepszy plan ? Bez ryzyka ? 

Często ludzie toną w długach, mają ciągłe braki w budżecie, zamartwiaj się swoją sytuacją finansową, i nagle pojawiasz się Ty, ze swoim “kołem ratunkowym”, starając się wyciągnąć do nich rękę, by pomóc im przed “utonięciem”… a oni po prostu odmawiają z błahych powodów, nie zdając sobie z tego sprawy, co ten biznes mógłby właściwie dla nich zrobić…Nie mają pojęcia, jakie będą konsekwencje, jeśli nie skorzystają z Twojej pomocy…

Dlatego Ty jesteś tu, by znaleźć prawdziwy powód i zaradzić tej obiekcji….

 

W jaki sposób zaradzić takiej obiekcji ?

No i jak tu teraz znaleźć ten prawdziwy powód i jak zaradzić tej obiekcji ?

Odpowiedź jest prosta! Zadawaj pytania! Słuchaj! Słuchaj! Słuchaj! Wyciągaj wnioski, zadawaj pytania, wyciągaj wnioski i uświadamiaj tego człowieka, że jest w błędzie…

Możesz zadać kilka pytań:

“Co masz na myśli, mówiąc nie mam pieniędzy?” “Naprawdę Ci współczuję, ze musisz żyć w stresie braku pieniędzy, dlatego jestem tu po to, by Ci pomóc”

“Co byś powiedziała, na to by już więcej nie martwić się o kwestię finansów ?”

“Właśnie dlatego chcę, żebyś robiła ten biznes!”

“To nie jest wydatek, jak czynsz czy jakikolwiek rachunek. Te pieniądze, które tu zainwestujesz, rozmnożą Ci kolejne pieniądze!”

“Ile będzie Cię to kosztować każdego miesiąca, kiedy będziesz czekać w nieskończoność?”

“Gdybym mogła Ci pokazać, jak zdobyć pieniądze na start, chciałabyś zobaczyć?”

“Chcę się tylko upewnić, że dobrze Cię zrozumiałam. Czy to jest rzeczywiście prawdziwy powód, że nie masz pieniędzy, czy tak naprawdę nie widzisz szansy dla siebie tutaj?”

(jeśli rzeczywiście nie ma pieniędzy) “Ok, rozumiem. W takim razie weź coś do pisania, podsunę Ci kilka pomysłów, jak możesz zdobyć pieniądze na start”

(jeśli nie widzi szansy dla siebie, po prostu odpuść i idź dalej 😉 

Nie każdy lubi Jaguara, niektórzy wolą po prostu Fiata) 🙂 Uszanuj decyzję, weź referencję/ polecenie, i idź dalej. Nie marnuj czasu. Na końcu zapytaj: “Czy nie masz nic przeciwko, żebym Cię od czasu do czasu informowała o nowościach i webinarach w przyszłości ? Nigdy nie wiadomo, jak zmieni się Twoja sytuacja…”

Jeśli się zgodzi – wpisz na listę tą osobę i przynajmniej raz na miesiąc, dziel się informacjami, historiami, nowościami z Twojej firmy i zespołu.

Zastanawiasz się jakie sposoby/ pomysły podsunąć Twojemu prospektowi na “uzbieranie pieniędzy na start”? Jeśli nie masz pomysłu, to mam dla Ciebie niespodziankę!  Już dziś możesz otrzymać dostęp do kursu online Mistrz Obiekcji i przy okazji w prezencie otrzymasz Checklistę z pomysłami dla Twoich prospektów. Kliknij w Przycisk poniżej i dowiedz się więcej na temat kursu.

 

Mam dla Ciebie również ciekawą wskazówkę od Matta Morissa, który jest top liderem Network Marketingu w USA.

Matt podchodzi do tej obiekcji w następujący sposób:

1. Zadaj pytanie bezpośrednio: “Czy pieniądze to prawdziwy powód, czy chcesz mi grzecznie powiedzieć, że nie jesteś zainteresowany?”

2. Jeśli powie, że chodzi o pieniądze, zapytaj: “Czyli naprawdę zależy Ci by robić ze mną ten biznes, lecz nie mas pieniędzy na start, zgadza się?”

3. Jeśli powie, że tak właśnie jest, zapytaj jeszcze raz: “Naprawdę chcesz ze mną rozwijać swój biznes?”

4. Jeśli powie po raz trzeci “tak”, powiedz: “Ok, pozwól, że zadam Ci pytanie: wyobraź sobie sytuację, że niesprawiedliwie Twoja matka trafiła do więzienia i żeby ją uwolnić, potrzebujesz wpłacić kaucję 500zł (użyj sumy, która jest potrzebna w Twoim biznesie na start). Co robisz, pozwalasz jej tam zostać, czy znajdujesz te pieniądze by pomóc jej się wydostać?”

5. Zazwyczaj osoba jest w szoku i prawdopodobnie odpowie, że znajdzie pieniądze. Wtedy Ty mówisz coś takiego: “widzisz, właśnie teraz w swoim życiu, jesteś w takim więzieniu finansowym i możesz w nim zostać, albo znaleźć pieniądze na kaucję, by się z niego wydostać. Co wolisz ?”

To podejście jest bardzo uderzające i uświadamiające. Pokazujesz tej osobie prawdziwą sytuację w jakiej się znajduje i szansę, jaką właśnie otrzymuje. Pamiętaj jednak, że aby ta strategia zadziałała, musisz mieć odpowiednią postawę: być pewnym siebie, pewnym swojego projektu i pewnym tego, że rzeczywiście pomożesz tej osobie rozwinąć biznes.

 

Jak widzisz, są sposoby na poradzenie sobie z obiekcją pieniędzy, wystarczy tylko “pociągnąć” naszego prospekta za język 🙂 Dowiedzieć się, czy rzeczywiście to jest powód, czy wymówka, następnie dać mu rozwiązanie jeśli naprawdę chodzi o pieniądze, i najważniejszy krok na koniec! Dać mu termin uzbierania pieniędzy, tak by zapisał sobie w kalendarzu jako cel i Ty również, by wiedział, że traktujesz to poważnie.  

Jeśli nie ustalisz konkretnej daty i godziny, kiedy się spotkacie i kiedy będzie miał już uzbierane pieniądze, to w ten sposób może już nigdy więcej nie dojść do spotkania, gdyż będzie wciąż szukał wymówek etc. Możesz powiedzieć coś w tym stylu:

“Okay Michał, mamy zaplanowane kilka pomysłów skąd wziąć pieniądze na start…, to wspaniale! “A teraz najważniejsze: jak myślisz, jak szybko zbierzesz fundusze  tak, byśmy mogli zaplanować datę, aby zacząć Twój biznes?”

Kiedy już wyznaczy datę i godzinę, proponuję Ci zamknąć rozmowę konkretnie:

“Wspaniale Michał, mam zaplanowane na piątek 12/12 o godz. 16.00 pół godziny dla Ciebie! Skontaktuj się ze mną w zaplanowanym terminie, natomiast jeśli dasz radę zebrać te
fundusze wcześniej niż data i godzina, którą ustaliliśmy, wtedy
zadzwoń do mnie natychmiast, abyśmy mogli zarejestrować Twoje członkostwo
i zacząć wspólnie przechodzić szkolenia i treningi, byś jak najszybciej odnosił sukcesy!”

 

Podsumowując...

Osobiście udowodniłam swoimi wynikami, oraz wielu moich partnerów, którzy wzięli udział w moich szkoleniach, że MOŻESZ osiągnąć sukces w marketingu sieciowym, nie będąc sprzedawcą i nie przekonywując nikogo do projektu.

Więc, jeśli zastanawiasz się, jak radzić sobie z 10 innymi najczęściej spotykanymi obiekcjami w Network Marketingu, podczas budowania biznesu online i offline, przedstawię Ci plan radzenia sobie z obiekcjami z własnego doświadczenia, który pokaże Ci wyraźny obraz, jak zachować się w danej sytuacji i jak dokończyć rozmowę, by usłyszeć “TAK”….

Właśnie przygotowałam mini kursu: krok po kroku dla początkujących Network Marketingowców, jak radzić sobie z obiekcjami w biznesie…

Kliknij w przycisk poniżej, by zobaczyć co znajdziesz w kursie: Mistrz Obiekcji i otrzymaj Prezent z checklistą!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dziewiętnaście − sześć =