Inspiracje

Jak zorganizować swoją pracę w domu

W świetle ostatnich wydarzeń, wiele osób wdraża nową strategię pracy, prowadzenia biznesu z domu. Pomimo, że branża Network Marketingu oraz rozwijanie dochodowego bloga pozwala Ci pracować gdziekolwiek chcesz, w tym wyjątkowym okresie warto jednak zorganizować swoją pracę z domu i nauczyć się działać zwłaszcza online, wykorzystując wszelkie możliwości pozyskiwania nowych klientów i partnerów.

Podczas gdy praca w domu może wydawać się spełnieniem marzeń dla niektórych osób, niektórzy zaś, nie potrafią wyobrazić sobie jak taką pracę można wykonywać bez relacji osobistych face to face.

Oprócz braku kontaktu z drugą osobą, jest również wiele innych aspektów, z którymi trzeba się zmierzyć, zanim faktycznie wykonamy pracę w domu. 

Jak zorganizować swoją pracę w domu

W domowym środowisku możesz stać się najlepszym swoim szefem lub własnym wrogiem. Dlaczego ? Bo jeśli nie masz doświadczenia w organizowaniu swojego czasu w domu i pomysłu na rutynę działania, możesz szybko zacząć prokrastynować i trwonić czas na wszystko inne. Nagle przypominasz sobie, że zapomniałeś podlać kwiaty, nakarmić kota, posprzątać szafę, ugotować obiad, pobawić się z dziećmi itp. Pojawia się mnóstwo rozpraszaczy, które dekoncentrują Cię z priorytetów Twojego biznesu. 

Trzeba wykazać się ogromną samodyscypliną, by rzeczywiście działać efektywnie w domowym środowisku i by utrzymać to tempo pracy i wydajności.

Dlatego właśnie opracowałam listę wskazówek dotyczących pracy z domu, aby pomóc Ci zbudować wygodne środowisko pracy, rutynę, i zapewnić wyższą wydajność i efektywność pracy z domu.

Praca z domu: 14 wskazówek by osiągać cele

Model biznesowy Network Marketingu pozwala być swoim własnym szefem, co jest chyba jednym z największych plusów tej branży. 

Jednak aby odnieść sukces, musisz wziąć pełną odpowiedzialność za swoją pracę i wyniki. Utrzymanie jasno określonych priorytetów działania, oraz zaplanowanie konkretnych godzin pracy pomoże Ci utrzymać zdolność do konsekwentnej pracy. Praca w domu ma swoje ogromne zalety, ponieważ pozwala Ci być elastycznym. Możesz wybrać najbardziej dogodny dla siebie czas i w tym czasie wykonać zadanie. Jeśli jednak zauważysz, że przedłużasz godziny pracy i niczego nie osiągasz, zakończ pracę na dany moment, zrób sobie przerwę i wróć do działania, kiedy nabierzesz na nowo inspiracji do kontynuacji.

Jak zwiększyć produktywność podczas pracy w domu

Dla niektórych, praca w domu może być niemałym wyzwaniem, natomiast mam nadzieję, że po zastosowaniu poniższych wskazówek, znajdziesz sposób na siebie, by osiągać swoje cele.

#1 Trzymaj się swojej rutyny

Jeśli dotychczas pracowałeś poza domem i każdego dnia miałeś swoją poranną rutynę, która Cię “nastrajała” na produktywny dzień pracy, to nie rezygnuj z niej.  Praca w domu nie oznacza, że musisz zrezygnować ze zwykłej porannej rutyny. Trzymaj się tych dobrych nawyków, które udało Ci się wypracować dotychczas: poranny trening, prysznic, kawa, śniadanie, książka itp. Wykonywanie swojej regularnej rutyny, podświadomie oznacza, że przygotowujesz się do pracy. Nie zapomnij zmienić piżamy i ubrać się , tak jakbyś właśnie wychodził do pracy. Może to zabrzmieć dla Ciebie absurdalnie, ale takie czynności pomogą Ci przygotować się do pracy mentalnie i nastawić na produktywny dzień.

Jeśli nie masz jeszcze stworzonej żadnej swojej porannej rutyny, to polecam Ci już teraz “zaprogramować się” i wykreować dobre nawyki. Zobaczysz jak szybko Twój umysł będzie Cię prowadził każdego dnia, byś osiągał swoje cele, unikając niepotrzebnych rozpraszaczy i wymówek. 

#2 Pracuj, kiedy jesteś najbardziej produktywny

Spróbuj znaleźć porę dnia, w której jesteś najbardziej produktywny. Każdy jest inny i to, co działa dla innych, może nie działać dla Ciebie. Niektóre osoby są bardziej skoncentrowane rano i najlepiej działają na początku dnia. Inne są bardziej produktywne wieczorem.

To może zająć trochę czasu, aby to zrozumieć, ale ważne jest, aby wiedzieć, kiedy produktywność osiąga najwyższy poziom, i zaplanować pracę w tym czasie. 

Przez kolejnych kilka dni, po prostu obserwuj siebie i swoje wyniki… kiedy czujesz, że masz “przypływ energii” i “chce Ci się robić więcej”?  Zanotuj to i wprowadź w swoje życie jak najprędzej.

Wskazówki dotyczące efektywnej pracy z domu. Co możesz zrobić, by być skutecznym w domowym środowisku?

dlaczego nie zarabiam na blogu

#3 Wyznacz sobie granicę początku i zakończenia pracy

Kiedy zaczynasz swoją pracę, a kiedy kończysz? Czy masz to ustalone w codziennym grafiku? Jeśli nie, to naprawdę polecam Ci to zrobić.

Dlaczego?

Ponieważ to dobry sposób na utrzymanie koncentracji i skuteczności. Tak jak wyżej wspomniałam,  warto aby trzymać się porannej rutyny na początku dnia, która nastroi nas pozytywnie na działanie, natomiast na koniec dnia warto zrobić coś, co zasygnalizuje, że Twój dzień pracy dobiegł końca. To będzie dla Ciebie sygnał, że pora przejść z “trybu pracy” na “życie w domu”. Dzięki temu, nie będziesz czuł presji nieskończonej pracy i odpoczniesz mentalnie od projektu, nad którym pracujesz.

To bardzo ważne, byś rozgraniczał sobie ten czas, ponieważ tylko w ten sposób, będziesz produktywny kolejnego dnia, ze świeżym umysłem i motywacją do kontynuacji, a Twoja rodzina nie będzie miała do Ciebie pretensji, że jesteś ciągle nieobecny.

#4 Świadomie kontroluj swój czas na Social Mediach

Bądźmy szczerzy, od czasu do czasu, większość z nas, daje się “wciągnąć” do tunelu czasoprzestrzennego w mediach społecznościowych. Pochłania nas lawina różnych ciekawych lub mniej ciekawych postów na Facebooku, Instagramie, YouTube, LinkedIn, TicToc itd. 

Jeśli masz ochotę swobodnie przeglądać Social Media w celu poszukiwania jakiś inspiracji lub po prostu bez celu, to warto tu również świadomie zaplanować czas na tego typu aktywności. Ponieważ jeśli nie jesteś ostrożny w codziennej rutynie online, możesz tracić mnóstwo cennego czasu na przeglądanie różnych platform mediów społecznościowych, bez celu i nie wnoszących nic do Twojego biznesu. 

Dlatego polecam Ci, aby podczas wyznaczonych godzin pracy,  zamknąć wszystkie niepotrzebne zakładki i wylogować się ze wszystkich kont w mediach społecznościowych, które w obecnym czasie nie są częścią Twoich priorytetów w działaniu. 

#5 Przygotuj wcześniej posiłki, zanim zaczniesz pracę

Nie marnuj cennego czasu i energii na gotowanie w godzinach pracy. Lepiej to zrobić poprzedniego wieczoru  (lub w specjalnie wyznaczonym na to czasie). W ten sposób nie poświęcisz zbyt wiele czasu na przygotowanie posiłku i rozpraszanie się w czasie, w którym jesteś najbardziej produktywny…

#6 Pozostań w kontakcie z innymi w zespole

Pozostań w stałym kontakcie ze swoimi współpracownikami z zespołu i upewnij się, że możesz się z nimi często komunikować. To naprawdę pomaga, kiedy wiesz, że są inni ludzie, którzy również pracują z domu tak jak Ty. Mogą to być Twoi partnerzy na różnych grupach, wspólnych czatach lub wirtualnych spotkaniach na ZOOM. Nie wahaj się zadawać im pytań, jak sobie radzą w obecnej sytuacji i jak rozwijają swój biznes. Nie zapomnij również kontaktować się regularnie ze swoim liderem lub firmą, by szukać wsparcia, jeśli tego potrzebujesz oraz by doskonalić swoje umiejętności.

#7 Przygotuj specjalnie miejsce do pracy

Jeśli to możliwe, spróbuj stworzyć obszar roboczy w swoim domu, specjalnie dla swojej pracy. Aby zachować skuteczność, warto mieć przy sobie dobrej jakości komputer lub tablet. Jest to inwestycja, która pomoże Ci rozwijać Twój biznes online długoterminowo.

Dobrze by było również mieć wygodne biurko i krzesło, przy którym chętnie będziesz wykonywać swoje zadania. To będzie również miejsce “oddzielające pracę od domu”. Pamiętaj, że będziesz tu pracował codziennie. Tak więc, w zależności od zajmowanej przestrzeni, powinieneś zadbać o wygodę i swoją przestrzeń, która będzie Ci się dobrze kojarzyć i motywować do wykonywania swoich priorytetów.

dlaczego większość nie zarabia na swoim blogu

Praca w domu zapewni Ci możliwość doskonalenia umiejętności zarządzania swoim czasem. Jak to zrobić?

#8 Rób krótkie przerwy

Kiedy “wpadniesz w rytm”, możesz być tak pochłonięty pracą, że całkowicie zapomnisz o przerwach. Zdaniem naukowców robienie krótkich przerw w pracy pomaga zwiększyć produktywność. Pamiętaj jednak, by w czasie przerwy, nie przeglądać Internetu i Social Mediów….. Najlepiej oddal się od swojego miejsca pracy i wykorzystaj ten czas na rozciągnięcie się lub zjedzenie zdrowej przekąski itd.

Regularne przerwy pozwolą Ci na utrzymanie wysokiego poziomu wydajności i świeży umysł, dzięki czemu możesz mieć więcej kreatywnych pomysłów i lepszą koncentrację na zadaniu.

#9 Stwórz harmonogram i trzymaj się go

Na początku każdego tygodnia, postaw sobie cele i zaplanuj jakie konkretne zadania musisz wykonać i kiedy. Ważne, by Twoje cele były realistyczne. Oczekując od siebie zbyt wiele, możesz szybko się zniechęcić i stracić energię do działania.

Następnie, zaplanuj każdy swój dzień, by małymi krokami przybliżać się do celu tygodnia (miesiąca/roku). Dobrze rozpisany plan działania, pomoże Ci zaoszczędzić czas i zwiększyć wydajność w codziennej rutynie zadań. Planowanie tygodnia, to jedno z najważniejszych zadań, które warto wykonać wcześnie rano w poniedziałek, lub kończąc poprzedni tydzień, kiedy robisz podsumowanie swoich działań. Dzięki temu Twoje aktywności będą przemyślane, ukierunkowane na cel i unikniesz niepotrzebnego chaosu. 

Możesz również użyć różnych aplikacji do zarządzania czasem. Niektóre aplikacje śledzą czas potrzebny do wykonania określonego zadania i mają wbudowane funkcje, które pomagają zmniejszyć rozproszenie. Są to aplikacje takie jak Harvest, RescueTime, Toggle.

W ten sposób możesz uświadomić sobie, ile czasu spędzasz na każdym zadaniu, a także zobaczyć, o której porze dnia jesteś najbardziej produktywny.

#10 Ustal priorytety swojego działania

Pobierz bezpłatnie Przewodnik w którym krok po kroku ustalisz swoje priorytety i skutecznie zorganizujesz czas na działanie

DZIĘKI DOBRZE ROZPISANEMU PLANOWI, MOŻEMY SIĘ SKONCENTROWAĆ NA WYKONYWANIU KONKRETNYCH ZADAŃ BEZ PRZESADNEGO MYŚLENIA O TYM „CO DALEJ?”
NAJWAŻNIEJSZE JEST ABY SKUPIAĆ SIĘ NA TYCH WŁAŚCIWYCH AKTYWNOŚCIACH W CZASIE, KTÓRY MASZ PRZEZNACZONY NA TEN BIZNES. BO KIEDY MASZ MAŁO CZASU, TO KAŻDA MINUTA JEST NA WAGĘ ZŁOTA.
JESTEM PRZEKONANA, ŻE JEŚLI ZAAPLIKUJESZ WSKAZÓWKI I DZIAŁANIA Z TEGO PRZEWODNIKA DO SWOJEJ CODZIENNEJ RUTYNY, TO JUŻ NIEBAWEM BĘDZIESZ MÓGŁ SPODZIEWAĆ SIĘ EFEKTÓW – POD WARUNKIEM, ŻE SYSTEMATYCZNIE, KONSEKWENTNIE I ODPOWIEDNIO BĘDZIESZ WYKONYWAĆ KLUCZOWE AKTYWNOŚCI.


PRZEKONASZ SIĘ, ŻE TEN BIZNES WCALE NIE POTRZEBUJE AŻ TAK DUŻO CZASU BY OSIĄGNĄĆ W NIM SUKCES 🙂

TRZEBA TYLKO WIEDZIEĆ CO ROBIĆ, KIEDY TO ROBIĆ I JAK ROBIĆ , A NASTĘPNIE TO ROBIĆ

#11 Utrzymuj dyscyplinę

Aby praca w domu była wydajna, trzeba zachować dyscyplinę. Jeśli rozpoczynasz pracę np. o 8.00, nie odstępuj zbyt często od tej reguły. W przeciwnym razie będziesz stale nadrabiać zaległości, co zwiększy poziom stresu, obniży satysfakcję z podejmowanych działań i spotęguje uczucie zmęczenia.  

Wskazówki dotyczące pracy w domu z dzieckiem

Ze względu na ostatnie wydarzenia związane z Co-Vid19, najprawdopodobniej nie będziesz jedynym, który jest w domu z dziećmi. Szkoły i zwykłe miejsca pracy zostały zamknięte, co oznacza, że w Twoim domu prawdopodobnie są inni członkowie, którzy mają również swoje zajęcia. W tej sytuacji, warto być przygotowanym na niektóre rozproszenia z którymi będziesz musiał sobie poradzić. 

#12 Przygotuj się na rozproszenie uwagi przez dzieci

Wykonanie pracy jest wystarczająco trudne, gdy jesteś sam, a jeszcze trudniej może być wtedy, kiedy są w domu dzieci i niemowlęta.

Załóżmy na przykład, że masz konferencję wideo z potencjalnymi klientami lub partnerami. W normalnych okolicznościach nie wypadałoby, gdyby Twoje dzieci wpadały na Ciebie i odciągały Cię od pracy, tym samym rozpraszając uczestników konferencji. Jednak w tym trudnym czasie, kiedy to kwarantanna obejmuje całe społeczeństwo,  jest to usprawiedliwione. Pomimo to, staraj się ustalić jasne zasady w swoim domu, by nie pozwalać na zbyt wiele swobody swoim dzieciom, w końcu jesteś w pracy. Twoje dzieci muszą to zrozumieć.

Pamiętaj, że nadal jesteś rodzicem. Praca nie powinna być ważniejsza niż opieka nad dzieckiem. Możesz wcześniej ustalić ze swoim partnerem godziny opieki i na zmianę opiekować się dziećmi.

#13 Ustal jasne zasady z rodziną i współlokatorami

Ustal podstawowe zasady ze współlokatorami, rodzeństwem i małżonkami etc. Jest mało prawdopodobne, że będziesz ich unikać i ignorować przez cały dzień, ale upewnij się, że przestrzegają Twoich godzin pracy. To samo dotyczy Twoich dzieci. Potrzebują jasnych zasad dotyczących tego, co mogą, a czego nie mogą zrobić w tym czasie. Dzięki temu unikniesz dekoncentracji i wykonasz zadania, jakie sobie ustaliłeś na dany dzień.

Jak utrzymać motywację cały dzień podczas pracy w domu

#14 Ćwicz i rozciągaj się

Nie siedź cały dzień przed komputerem. Odejdź od niego na chwilę i poćwicz przez kilka minut (znajdź wcześniej jakieś proste ćwiczenia na YouTube lub Pinterest i stwórz swoją rutynę powtórzeń podczas krótkich przerw) . Ćwiczenia podniosą Twój poziom endorfin we krwi, co zwiększy Twoją radość i ogólną produktywność.

Nie zapomnij też  się rozciągnąć. Regularne rozciąganie pomaga pozbyć się bólu, napięć, stresu i utrzymuje świetną postawę, a co za tym idzie, również wzmacnia Ciebie i Twoje zdrowie.

Pamiętaj również o zdrowym odżywianiu. Spróbuj jeść odpowiednie jedzenie i przekąski. Według naukowców jedzenie owoców, warzyw i orzechów ma bezpośredni wpływ na poziom wydajności.

#EXTRA wskazówka na koniec: Stwórz Vision Board

Warto stworzyć swoją tablicę wizji, tkz. Vision Board. Vision board, czy też po polsku – tablica marzeń, jej zadaniem jest pomoc w określeniu naszych potrzeb i celów. W najprostszym rozumieniu, jest to graficzne przedstawienie tego, co chcielibyśmy osiągnąć w danym roku, miesiącu, okresie czy w całym życiu. 

Tego typu tablicę zwykle tworzy się na rok,  ale równie dobrze możesz ją stworzyć raz na całe życie, lub na pewien określony okres. Tak naprawdę zależy to od tego, na ile Twoje pragnienia są aktualne i co udało Ci się już osiągnąć. Oraz czy nie pojawiły się jakieś nowe pomysły i plany.

Zapisz na tej tablicy swoje cele i aspiracje, przyklej obrazki, zdjęcia i motywujące hasła. To pozwoli Ci się skoncentrować na tym czego pragniesz i pomoże osiągnąć wyznaczone cele. Twoja mapa marzeń w postaci Vision Board, może być najlepszą metodą Twojej codziennej motywacji działania. Będziesz zawsze miał przed oczyma, swoje “Dlaczego” i dzięki temu nigdy nie zapomnisz po co robisz, to co robisz.

Jeśli doświadczasz “gorszych dni” lub miewasz wątpliwości, pamiętaj, że nie jesteś w tym sam. Wiele osób znajduje się w takiej samej sytuacji jak Ty i wszyscy stoją przed podobnymi wyzwaniami na co dzień.

Najważniejsze jest, aby w tym czasie pozostać skupionym i zdyscyplinowanym w swoim postanowieniu. 

Mam nadzieję, że te wskazówki będą przydatne w obecnych okolicznościach i odniesiesz sukces w swojej branży Network Marketingu i biznesu online.

Podsumowując

Ok ! to by było na tyle ! Mam nadzieję, że dałam Ci pomysł i zainspirowałam, jak zorganizować swoją pracę w domu podczas kwarantanny i nie tylko, żeby być bardziej produktywnym i mieć efekty !

Czy otrzymałeś jakąkolwiek wartość z tych porad ?

Mam nadzieję, że podobało Ci się to czym się właśnie z Tobą podzieliłam, ponieważ każdego tygodnia wkładam całe moje serce w zapewnienie Ci wspaniałych porad i strategii, które możesz wdrożyć w swój biznes natychmiast, jednocześnie ciesząc się drogą do sukcesu i spełnienia marzeń.

Udostępnij ten post oraz podziel się tymi cennymi informacjami ze swoim zespołem, by osiągać jeszcze lepsze efekty !

Pamiętaj, że w każdy wtorek i piątek zamieszczam nowy film szkoleniowy i darmowe materiały na moim kanale YouTube (SUBSKRYBUJ BY CIĘ NIC NIE OMINĘŁO)

ZAPISZ GRAFIKĘ BY ZAWSZE O TYM PAMIĘTAĆ

Jak zorganizować swoją pracę w domu

PONIŻEJ POLECAM KILKA PRZYDATNYCH MATERIAŁÓW, KTÓRE POMOGĄ CI W ZBUDOWANIU SUKCESYWNEGO BIZNESU NETWORK MARKETINGU

Odzyskaj od kilku do kilkunastu godzin tygodniowo i ciesz się życiem!

Być może myślisz teraz „to musi być bardzo skomplikowane” lub „dla mnie już chyba nie ma ratunku”, jednak to właśnie osoby takie jak Ty mogą najbardziej skorzystać ze szkolenia. Metodą na większą produktywność wcale nie jest żadna rewolucja, czy drastyczne zmiany. Okazuje się, że – aby zaprosić do swojego życia więcej porządku, organizacji, spokoju i pieniędzy – wystarczy poznać kilka prostych narzędzi i wprowadzić je do swoich codziennych nawyków. Ty też możesz stać się bardziej produktywnym/ produktywną!

Po szkoleniu u Kamili:

– zmaksymalizujesz swoją produktywność, co da Ci przewagę w pracy i pozwoli zarobić więcej pieniędzy;
– przestaniesz odkładać sprawy na później, przez co unikniesz stresu i będziesz mieć więcej czasu dla siebie i bliskich;
– otrzymasz gotowy do implementacji, przejrzysty system, którego wprowadzenie da Ci czas na stopniowe zwiększanie Twoich kompetencji.

Dowiedz się więcej

Kiedy po raz pierwszy przeczytałam tę książkę kilka lat temu, to była świetna pozycja, która po raz pierwszy pomogła mi wyjść z trybu prokrastynacji i przekładania wszystkiego na później … Zapewne znasz ten tryb, w którym jesteś w ciągłym stanie  “zrobię to jutro” lub “zrobię to później” !

 Porady Briana Tracy, pomogły mi przełamać się i zacząć robić te najważniejsze czynności, w pierwszej kolejności, bez zwlekania i odkładania. Jeśli masz bardzo napięty czas i życie w ciągłym biegu…. a  przy okazji chcesz skupić się TYLKO na rzeczach, które przyczyniają się do Twoich lepszych wyników, to to jest najlepsza książka, którą mogę Ci polecić na początek!

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *