MLM

5 kluczowych aktywności w Network Marketingu

Jakie jest 5 kluczowych priorytetów w biznesie Network Marketingu

Network Marketing to branża inna niż wszystkie. Rządzi się swoimi własnymi zasadami, które, jeśli dobrze zrozumiane i zastosowane, przyniosą niesamowite efekty finansowe ! W tej branży, jak w żadnej innej, mamy bardzo duży wpływ na swoje zarobki i rozwój osobisty. Gdy tylko odpowiednio się zaangażujesz, zdyscyplinujesz, ustalisz priorytety, zrobisz plan i będziesz konsekwentnie i systematycznie działać, szybko osiągniesz sukces finansowy! 

Natomiast, żeby nie tracić czasu na zbędne aktywności, które nie wnoszą znaczących zmian w Twoim biznesie, warto znać te, które powinieneś właśnie każdego dnia wykonywać.

Aby odnieść sukces w życiu, musisz upewnić się, że pracujesz nad właściwymi priorytetami, zanim zrobisz cokolwiek innego. Na przykład, jeśli chcesz być dobrym sportowcem w danej dziedzinie, np. piłce nożnej, musisz najpierw poznać podstawowe zasady tego sportu, zanim zagrasz pierwszy mecz. Ponieważ wychodząc na boisko, nie znając tych zasad, będziesz ciągle popełniać błędy, i grać „na ślepo”, nie wiedząc nawet czy do dobrej bramki trafiasz piłkę 😉

To samo dotyczy  się Twojej działalności związanej z marketingiem sieciowym. Największym błędem ludzi w MLM jest to, że spędzają czas robiąc rzeczy, które NIE są działaniami “produkcyjnymi”. Te nieprodukcyjne działania są ich własnymi złodziejami czasu i zabierają czas potrzebny na rozwój biznesu.

Dlatego dziś podzielę się z Tobą 5 kluczowymi aktywnościami w Network Marketingu.  Bez względu na to, czy działasz online czy offline, te 5 kluczowych aktywności jest fundamentem budowania biznesu MLM. Warto skupić się w pierwszej kolejności właśnie na tych zadaniach, które mają największy wpływ na rozwój Twojego biznesu. To są tak zwane Aktywności Produkujące Pieniędze (APP). To właśnie tu powinieneś najwięcej inwestować swojego czasu, żeby inwestycja zwróciła się w postaci konkretnych zarobków. Każda inna aktywność, która jest również ważna w rozwoju Twojego biznesu, powinna być podjęta dopiero wtedy, gdy te pierwsze 5 kluczowych aktywności w MLM jest już wykonanych.

Ok więc przejdźmy do konkretów! Jakie 5 kluczowych aktywności w Network Marketingu, powinno być Twoimi dziennymi priorytetami, które przybliżą Cię do sukcesu finansowego ?

5 kluczowych aktywności w MLM

#1 lista Kontaktów i poszukiwanie ludzi

W pierwszej kolejności powinieneś skupić się na ludziach ! Czyli na budowaniu listy kontaktów, osób z którymi będziesz chciał się spotkać! Masz do wyboru mnóstwo osób, które otaczają Cię każdego dnia, np.: lista kontaktów ciepłych (znajomi, krewni, rodzina), lista kontaktów letnich (kontakt „trzeciego pochodzenia” np. znajoma Twojej siostry lub rodzic, przyjaciela Twojego dziecka) i zimnych (osoby, które poznajesz po raz pierwszy w swoim życiu i nigdy wcześniej nie miałeś z nim kontaktu).
Jest to logiczny proces, ponieważ jeśli nie masz listy kontaktów osób, którym chcesz przedstawić ofertę produktową lub biznes, to tak na prawdę, nie masz biznesu.

Twoja lista kontaktów, to Twój kapitał w tym biznesie. O nią powinieneś dbać w pierwszej kolejności. Ta lista powinna być żywa, to znaczy ciągle być rozwijana i nowe osoby powinny być do niej dopisywane na porządku dziennym.  To znaczy, że jeśli jednego dnia przedstawisz ofertę 5 osobom, to na liście automatycznie powinno pojawić się 5 nowych osób. Bez względu na to czy będą to osoby z ciepłego, letniego czy zimnego rynku. Czy z polecenia, czy z Facebooka, czy z offline itp. Lista nigdy nie powinna się kończyć!

Dlatego skup się na budowaniu relacji każdego dnia z ludźmi poznanymi na Facebooku lub poznanymi w jakiejkolwiek okoliczności w życiu codziennym. Wymień się numerem telefonu, wizytówką, e-mailem, facebookiem, cokolwiek! Po prostu dopisz nową osobę do swojej listy 🙂 jeśli nawet skupisz się każdego dnia tylko na 2 osobach to po roku czasu masz ponad 750 osób! Jestem pewna, że spośród tych osób znajdziesz swoich klientów, czy liderów do zespołu 🙂

Jeśli wciąż masz problem ze znalezieniem ludzi na swoją listę kontaktów, sprawdź koniecznie mój wpis: 25 pomysłów, gdzie znaleźć ludzi do marketingu sieciowego działając online & offline.

#2 zapraszanie & umawianie spotkań

Kluczowa aktywność #2 to zapraszanie. Co to znaczy ?

Kontaktujesz się z osobami z Twojej listy kontaktów, by zaprosić na prezentację i przedstawić ofertę biznesu czy produktów.

Ta aktywność jest niezbędna w procesie budowania biznesu Network Marketingu. Ponieważ skąd ludzie mają dowiedzieć się, że masz „coś” fajnego, skoro im o tym nie mówisz ? W tym kroku najważniejsze jest Twoje podejście. Czyli nie powinieneś z góry zakładać, że ktoś będzie zainteresowany lub nie będzie zainteresowany.

Twoim priorytetem jest przedstawić OKAZJĘ. ABSOLUTNIE NIE PRZEKONYWAĆ I NIE NAMAWIAĆ! Ten człowiek na prawo odmówić propozycji, tak samo jak Ty masz prawo odmawiać każdego dnia miliona innych ofert, które są Tobie proponowane. Bądź na to przygotowany.

W tym kroku nie powinieneś przywiązywać się emocjonalnie do wyniku. Dzięki temu, umawianie spotkań, nie będzie Cię stresować i nie będziesz bać się “odrzucenia” (najczęstszy powód, który blokuje networkerów przed wykonaniem telefonu i umówieniem spotkania- strach przed odrzuceniem!).

Twoim zadaniem jest jedynie ZAPROSIĆ I POKAZAĆ, co masz fajnego 🙂 , przedstawić to w jak najbardziej profesjonalny, prosty, zrozumiały sposób i uzyskać opinię/decyzję osoby. To wszystko!

Więc podsumowując w kroku #2 Twoim zadaniem jest UMÓWIENIE SPOTKANIA, na którym POKAŻESZ propozycję. Warto mieć wcześniej przygotowane skrypty, w jaki sposób umawiać osoby z ciepłego rynku, z letniego rynku i z zimnego rynku. Jeśli nie masz jeszcze sprawdzonych skryptów umawiania, koniecznie sprawdź mój Kurs Mistrz Rozmowy, w którym podaję mnóstwo skutecznych skryptów zapraszania, na ciepły, letni i zimny rynek, działając online i offline. Sprawdź więcej informacji tutaj. 

#3 Prezentacja oferty

Kluczowa aktywność #3 to Prezentacja.

No więc przechodzisz dwa pierwsze kroki i dochodzi do spotkania! Gratulacje! Połowa drogi za Tobą 😉 Spotkanie to moja ulubiona część, ponieważ uwielbiam przedstawiać biznes i propozycję, w jakiej ktoś może znaleźć rozwiązanie dle siebie, tak jak ja znalazłam! W tym kroku najważniejsza jest Twoja POSTAWA. Co mam na myśli ?

Kiedy spotykasz się z osobą, która jest ciekawa Twojej propozycji (gdyż stworzyłeś odpowiednią intrygę przez telefon podczas zapraszania, krok #2), bardzo ważne jest jak przedstawisz tą ofertę.

Postawa, czyli Twoje nastawienie, entuzjazm , pasja i wiara w to co robisz. Generalnie Twoje PRZEKONANIE do biznesu, firmy, produktów itp. Jeśli będziesz wystarczająco przekonany i entuzjastycznie nastawiony, to już połowa drogi do sukcesu w tym kroku!

Często ludzi „zarażają” się naszymi emocjami i odbierają sytuacje podobnie do nas. Jeśli Ty jesteś przekonany do tego co robisz, pokazujesz to swoją postawą, tonem głosu i zachowaniem, to osoba, która Cię obserwuje, automatycznie „podłapie” te emocje, i zaufa Ci co do projektu, który oferujesz. Ma to ogromne znaczenie, kiedy  dochodzi do podjęcia decyzji. Ludzie automatycznie przekonują się do tego, do czego Ty sam jesteś przekonany! Jeśli sam nie jesteś przekonany i czuć to „na odległość” (tzn. jesteś pełen obaw i niepewności), to osoba, która Cię słucha, również będzie miała obawy. To oczywiste!

Ok, przejdźmy do prezentacji….

Warto na początku spotkania zapytać, ile macie czasu, byś wiedział, jak rozplanować przedstawienie Twojego biznesu. Kiedy wiesz ile masz czasu, dobrze to „rozegraj”. Pamiętaj o najważniejszych elementach, które chcesz przedstawić w swojej prezentacji (zwłaszcza jeśli masz mało czasu) i staraj się utrzymywać zainteresowanie swojego odbiorcy, po przez zadawanie pytań, podczas prezentacji np: „czy ma to sens?”; „czy jest to zrozumiałe dotychczas?” ; „czy widzisz ten potencjał?” „jak Ci się podoba”; a na koniec zapytać: „co Ci się podobało najbardziej?” oraz „w skali od 1- 10 (gdzie 10 to najwięcej), gdzie się teraz znajdujesz jeśli chodzi o dołączenie do biznesu?” ….

Jest to niesamowicie ważne by zadawać pytania, i sprawdzać zainteresowanie Twojego odbiorcy podczas prezentacji. Również dzięki temu możesz odpowiadać na pytania i weryfikować to co jest nie zrozumiałe.

W tym kroku baw się dobrze! Niech sprawia Ci to przyjemność! Nie narzucaj sobie presji, że ta osoba musi się zapisać ! Bo jeśli taką presję sobie wytworzysz, to automatycznie Twoja postawa będzie wskazywać na to, że chcesz coś sprzedać, a osoba która Cię słucha, od razu to wyczuje…. A

Niech Twoja pasja do biznesu będzie zaraźliwa 😉 Niech ci, którzy tego słuchają, mają poczucie: “ja też chcę” !  To właśnie ta pasja, sprzedaje! zaufaj mi 🙂

Więc z pasją i entuzjazmem przedstawiaj swoją prezentację! Twój biznes nabierze tempa, jak nigdy! A na dodatek, prezentowanie będzie sprawiało Ci ogromną przyjemność, zamiast stresu…

P.S. oczywiście bądź w tym szczery i nikogo nie udawaj, bo człowiek, który Cię obserwuje, od razu wyczuje, że odgrywasz „jakąś dziwną rolę” 😉 Po prostu, bądź sobą ! 

#4 Follow Up czyli powtórzenie kontaktu

Ok! Jesteś w kroku #4 gratulacje! Wpisałeś na listę osobę potencjalną, zaprosiłeś na spotkanie, przedstawiłeś prezentację, i co dalej ?

Jeśli tuż po przedstawieniu prezentacji, decyzja nie została podjęta przez Twojego prospekta, WAŻNE  jest by od razu umówić termin, do kiedy się zastanowi i podejmie decyzję!

Jeśli nie ustalisz terminu, to już teraz gwarantuję Ci, że będziesz „gonić” tą osobę w nieskończoność! Uwierz mi, że tak właśnie to działa! Jeśli człowiek nie będzie miał poczucia, że zadeklarował czas, kiedy podejmie decyzję, to tak na prawdę, nigdy jej nie podejmie ( no, powiedzmy w 95% przypadków ;))

Ustalenie daty, kiedy spotkacie się kolejny raz, lub kiedy zadzwonisz, jest tak na prawdę kompletnym i prawidłowym wykonaniem aktywności #3. Bez tego, nie będzie kroku #4.

W tym kroku,  powinieneś wrócić do osoby, której przedstawiłeś prezentację, by „odebrać” decyzję. W końcu na to się umówiliście, prawda?

Dlatego ZAWSZE zapisuj sobie datę spotkania, oraz datę Follow up, kiedy zgłosić się do osoby po odpowiedź (zrób to jeszcze w trakcie spotkania)!

Jeśli osoba wciąż zwleka i odkłada w czasie decyzję, umawiaj kolejne terminy, pytaj co jeszcze możesz przesłać, jakich informacji udzielić, na jakie pytania odpowiedzieć itp. Często ludzie potrzebują kilka lub kilkanaście bodźców, zanim podejmą decyzję… to normalne… Dlatego strategicznie, przesyłaj te „bodźce” tej osobie, by podejmując decyzję, była pewna, że dobrze robi. Więcej na temat Follow up i jakie bodźce przekazywać prospektowi, znajdziesz w moim wpisie na blogu tutaj: Jak robić skuteczny follow up do rozpoczętych kontaktów.

W tym kroku najważniejsza jest cierpliwość i wytrwałość! Ponieważ są ludzie, którzy natychmiast podejmą decyzję o dołączeniu, a są tacy, którzy muszą „dojrzeć” do decyzji…. i czasami to dojrzewanie może im zabrać „trochę” więcej czasu… ale mimo to, nigdy nie zostawiaj człowieka, bez podjęcia ostatecznej decyzji, TAK czy NIE? Żebyś wiedział czy „trzymać” ta osobę na liście i czy inwestować w nią swój czas…. Pamiętaj, że każda decyzja jest dobra, bez względu na to czy ktoś się zgodzi czy nie… zawsze dąż do ostatecznej decyzji…żeby nie tracić więcej czasu, na tych co wciąż mówią „nie wiem” !

#5 Sesja Strategiczna

Kluczowa aktywność #5 czyli sesja strategiczna. Jest to krok który podejmujesz tuż po tym jak osoba podjęła decyzję na TAK i chce dołączyć do Twojego zespołu lub chce robić zakupy w Twojej firmie.


Gratulacje! Sukcesywnie przeszedłeś przez pierwsze 4 aktywności i Twój zespół powiększa się o jedną osobę! I tu jest kolejny bardzo ważny krok, o którym wiele osób nie pamięta, lub lekceważy. W tym kroku powinieneś wziąć odpowiedzialność za osobę, którą zapisujesz! Umawiasz się z nią specjalnie na spotkanie, by ustalić kluczowe elementy takie jak : wasza komunikacja na co dzień, warunki współpracy itp. Inaczej będzie wyglądała sesja strategiczna dla osób, które decydują się być tylko klientami w Twojej firmie, a inaczej dla osób, które również chcą budować biznes.

Sesja strategiczna dla osób, które chcą być klientami:

  • ustal Waszą komunikację, formę i częstotliwość
  • wyjaśnij wszystkie produkty i podstawy robienia zakupów w Twojej firmie
  • wyjaśnij również o możliwości biznesowej, jeśli w jakimkolwiek momencie zdecyduje, że chce budować dodatkowy dochód pasywny
  • bądź wsparciem dla swojego klienta, dbaj o niego, gdyż właśnie to wyróżnia Twój biznes na tle konkurencji i dzięki temu budujesz lojalność swoich klientów, co w rezultacie ma wpływ na stabilność Twojego biznesu i dochód pasywny


Sesja strategiczna dla osób, które chcą budować biznes:

  • ustal Waszą komunikację, formę i częstotliwoś
  • ustal jej „dlaczego” oraz cele finansowe
  • ustal plan działania i daj pierwsze zadania do wykonania
  • wspieraj ta osobę do momentu, aż się usamodzielni
  • umów się na kolejną sesję


Sesja strategiczna, to bardzo ważny krok w całym procesie rekrutacji, gdyż to ma bardzo duży wpływ na to czy zbudujesz stabilny biznes. Jeśli zaopiekujesz się odpowiednio osobami, które zapisujesz do swojego zespołu, zbudujesz odpowiednią relację partnerską, wtedy możesz liczyć na ogromny sukces w MLM!

Wiele osób niestety, bardzo lekceważy ten krok, pozostawiając ludzi „na pastwę losu” by sobie sami radzili, co w rezultacie kończy się tym, że często ludzie rezygnują, a następnie rozgłaszają plotki, że ten biznes „nie działa”….

Rola lidera w tym momencie jest kluczem do tego, czy Twój nowy partner rozwinie swój biznes i pomoże tej osobie, lub czy po prostu wpisze kolejną osobę do zespołu i potraktuje jak „numerek”….


Moje osobiste podejście polega na tym, by każdemu dać szansę! Każdy zasługuje na to, by otrzymać wsparcie i pomoc, zwłaszcza na początku swojej drogi! Dlatego proszę Cię mój przyjacielu z branży, dbaj o ludzi, których zapisujesz do swojego biznesu.. dotrzymaj obietnicy, którą dajesz podczas spotkania i prezentacji…W przeciwnym razie, wszystkie te kroki, które wykonałeś wcześniej, pójdą na marne i tylko stracisz czas!

Podsumowując 5 kluczowych aktywności w mlm

Przedstawiłam Ci 5 kluczowych aktywności w Network Marketingu, które powinny być Twoimi priorytetami w  tym biznesie. Wszystkie te kroki są ułożone w chronologiczny sposób, czyli jedno wynika z drugiego. Bo nigdy nie przedstawisz prezentacji, jeśli nie będziesz miał listy kontaktów i ludzi, którym chcesz to pokazać. Oraz nigdy nie zrobisz sesji strategicznej jeśli nie zapiszesz człowieka do zespołu, to logiczne! 😉

Skoncentruj się więc na tych 5 aktywnościach zanim, zrobisz cokolwiek innego w tym biznesie. Oczywiście rozwój osobisty, nauka, spotkania, szkolenia itp. są równie niezmiernie ważne i powinny być uzupełnieniem każdego kroku spośród tych 5, lecz bez tych aktywności, nie będzie Twojego biznesu!

Oprócz tego, spędzaj każdą wolną chwilę na rozwijanie siebie i naukę, słuchaj audiobooków, podcastów, webinarów, czytaj książki, artykuły, szukaj wiedzy… a następnie stosuj ją w praktyce, zwłaszcza w tych 5 kluczowych aktywnościach Network Marketingu.

Jeśli jeszcze nie masz mojego przewodnika: Jak zarządzać sobą w czasie, działając online w Network Marketingu, możesz go pobrać, klikając w przycisk poniżej. W przewodniku znajdziesz wyjaśnienie Aktywności Produkujących Pieniądze oraz konkretne tabelki w których rozplanujesz swój czas na te aktywności. Pobierz bezpłatnie poniżej.

Jeśli podobało Ci się to co tu przeczytałeś, przekaż dalej, podziel się z innymi, by również odnosili sukces w Network Marketingu.

Mam nadzieję, że podobało Ci się to czym się właśnie z Tobą podzieliłam,  ponieważ każdego tygodnia wkładam całe moje serce w zapewnienie Ci wspaniałych porad i strategii rekrutacyjnych w biznesie Network Marketingu, które pozwolą Ci wdrożyć je w Twój biznes natychmiast, jednocześnie ciesząc się drogą do sukcesu i spełnienia marzeń. 

Pamiętaj, że w każdy wtorek zamieszczam nowy film szkoleniowy i darmowe materiały na moim blogu oraz kanale YouTube.

Wyróżnij się … zostaw komentarz poniżej, podziel się co Ci się najbardziej podobało  
Dziękuję Ci za Twój czas….Jesteś MEGA ! i przypominam Ci, że jesteś w NAJLEPSZEJ BRANŻY ŚWIATA! Zgodzisz się ze mną ?

P.S. PRZYGOTOWAŁAM DLA CIEBIE ŚCIĄGĘ W POSTACI INFOGRAFIKI, BYŚ MÓGŁ POBRAĆ I MIEĆ ZAWSZE POD RĘKĄ PRIORYTETY AKTYWNOŚCI W NETWORK MARKETINGU !

Pytanie tygodnia:

Ile czasu poświęcasz na te aktywności, które wymieniłam w tym artykule ? Na którą aktywność poświęcasz najwięcej czasu ? Która aktywność jest dla Ciebie najtrudniejsza, a która najłatwiejsza ?

Daj znać w komentarzu poniżej! Skomentuj również, co Ci się najbardziej podobało, czego nowego ię nauczyłeś

Udostępnij, podziel się z tymi, którzy również działają w biznesie MLM i szukają konkretnej wiedzy 🙂

Zobacz co jeszcze pomoże Ci w zbudowaniu biznesu jeszcze szybciej

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

13 − 12 =