MLM

10 najlepszych strategii rekrutacji do MLM używając Facebooka

Jakich 10 strategii rekrutacji do MLM, powinieneś zacząć używać już dziś ?

Dlaczego właśnie na Facebooku powinieneś rozwijać swój biznes Marketingu Sieciowego ? Już Ci wyjaśniam…

Wiesz dobrze, że w tradycyjnym biznesie rządzi jedna podstawowa zasada: jest to oczywiście LOKALIZACJA. Jeśli masz wspaniałą kawiarnię, która jest po za zasięgiem ludzi, to nie licz na to, że będą w niej się pojawiały tłumy. Jeśli natomiast masz „przeciętną” kawiarnię, lecz w samym centrum miasta, to możesz mieć pewność, że klienci się pojawią! (oczywiście pod warunkiem, że będziesz serwować dobrą kawę 😉 ) Zasada jest prosta, tam gdzie są ludzie, tam jest biznes!

I to samo jest z Facebookiem! To właśnie na tej platformie, znajduje się najwięcej Twoich potencjalnych klientów, którzy są rozproszeni na całym świecie! Więc właśnie to medium pozwala Ci na działanie globalnie, ZA DARMO! To jest właśnie ta lokalizacja na której powinieneś się skupić!

Czy wiesz, że na Facebooku jest ponad 14 mln Polaków ? Wyobrażasz sobie ten potencjał ? już nie chcę wspominać, jaki jest potencjał, kiedy mówisz w języku angielskim i każdym innym….

  • Oczywiście, że nie każdy kto jest na Facebooku, będzie Twoim idealnym klientem, ale z każdym możesz zbudować relację! Każdy ma znajomych, rodzinę, przyjaciół, którzy mogą być Twoim klientem!
  • Facebook to globalna machina zrzeszająca dziś ponad 1,5 miliarda użytkowników (niemal co czwarta osoba na świecie z uwzględnieniem małych dzieci i osób starszych!)
  • Facebook pozwala na skuteczniejsze targetowanie na podstawie pasji, marzeń i zainteresowań (oszczędzasz czas)… i w tym artykule pokaże Ci jakie są strategie targetowania.
  • Dzięki jednemu profilowi na Facebooku, masz dostęp do milionów ludzi na całej ziemi !

Facebook to nieskończone możliwości poznawania nowych osób i prezentowania naszej oferty 😉 Codziennie jest zakładanych tysiące nowych kont & nowych użytkowników ! Korzystasz z tych możliwości ?

A teraz jeszcze dla Twojej informacji przedstawię Ci kilka faktów:

  • Każdego dnia stronę Facebooka odwiedza aż 1,01 miliarda użytkowników
  • Prawie trzech na czterech – około 72% dorosłych zagląda na Facebooka przynajmniej raz na 30 dni. W Europie raz na miesiąc loguje się 315 milionów osób, w USA i Kanadzie – 217 milionów, zaś w Azji – 522 miliony.
  • Ile „lubię to” jest średnio wręczanych na Facebooku każdego dnia? rozdajemy za pośrednictwem Facebooka aż 4,5 miliarda „lajków”, co przekłada się na około trzy „lajki” na dzień na osobę
  • Na ten moment 1,31 miliarda osób korzysta z Facebooka za pomocą mobilnej aplikacji, czyli można z dużą pewnością przyjąć, że kto ma smartfona, ma na nim Facebooka.
  • Ile czasu spędza na Facebooku przeciętny użytkownik? typowy Kowalski przeznacza dziennie na Facebooka 21 minut swojego czasu
  • Łącznie, co 60 sekund udostępniamy na Facebooku 1,3 miliona multimedialnych treści (z czego ponad 240 tysięcy to zdjęcia). Do tego należałoby doliczyć 150 tysięcy wysyłanych wiadomości, 293 tysiące aktualizacji statusów i 510 tysięcy komentarzy.

Źródło: https://socialmedia.pl/facebook-interesujace-fakty/

Jakich 10 strategii rekrutacji do MLM, powinieneś zacząć używać już dziś ?

#1 STRATEGIA: Profil osobisty & aktualne grono znajomych

Twój profil na Facebooku, to Twoja wizytówka. Dosłownie. Traktuj swój profil poważnie, to znaczy, że jak ktoś zobaczy Cię po raz pierwszy na Facebooku, niech zbuduje o Tobie, takie zdanie, jak Ty chcesz żeby zbudował. To znaczy pokazuj się z jak najlepszej strony, buduj swój wizerunek w taki sposób, żeby ludzie, którzy zobaczą Twój profil mieli chęć zapytania „czym właściwie się zajmujesz”. W ten sposób budujesz relację ze swoimi odbiorcami i zaufanie ! a to podstawa do tego, by ktoś chciał robić z Tobą biznes!

Oprócz tego, żeby profil na Facebooku był strategicznie prowadzony, pamiętaj o znajomych, którzy na nim się znajdują. Założę się, że masz xx znajomych w swoim gronie, i z większością nawet nigdy nie rozmawiałeś! I teraz moje pytanie do Ciebie: dlaczego jeszcze tego nie zrobiłeś? Co Cię blokuje ? Co się najgorszego może stać, jak napiszesz do nich wiadomość?

Moja rada: zacznij od swoich znajomych, to najprostszy sposób by wystartować ze swoim bizneEsm! Po pierwsze, nie musisz szukać ludzi nigdzie z zewnątrz profilu na Facebooku, zanim „zaliczysz” grono swoich znajomych, którzy w „jakiś” sposób znaleźli się wśród Twoich fesjbukowych przyjaciół 😉

Najlepiej zagadać w bardzo prosty sposób:

„Hej (imię) :), Zauważyłam, że jesteśmy znajomymi na Facebooku, ale nie mogę skojarzyć gdzie miałyśmy okazję się poznać. Wybacz jeśli nie pamiętam…Zauważyłam też, że (mamy wspólnych znajomych/ jesteśmy z tej samej miejscowości/ jesteśmy w tej samej grupie na Facebooku etc.) A Ty pamiętasz gdzie się poznałyśmy?”

Prawda, że proste ? Nie ma co komplikować tej wiadomości… warto jednak znaleźć jakiś wspólny punkt, który Was łączy np. znajomi, grupy, miejscowość, szkoła itp.

Natomiast jeśli jest to Twój znajomy, z którym znacie się, lecz nie było kontaktu dłuższy czas, to też radzę Ci nie komplikować tej wiadomości, możesz napisać lub nagrać się na messenger:

„Hej (imię) :), właśnie przeglądałam moich znajomych na Facebooku, i trafiłam na Twój profil. Co u Ciebie słychać ? Minęło już trochę czasu, odkąd miałyśmy okazję ostatni raz pogadać… pamiętasz kiedy to było ??? jestem ciekawa co się u Ciebie zmieniło ?”

Więc znowu, zagadujemy, żeby po prostu zacząć rozmowę, odświeżyć relację, znaleźć potrzebę i zaproponować rozwiązanie 😉 super proste, prawda ?

P.S. Jeśli chcesz by Twój profil był na prawdę dobrze prowadzony, koniecznie sprawdź mój artykuł poświęcony tej tematyce. Również znajdziesz w nim checklistę 10 kluczowych elementów skutecznego profilu na Facebooku.

#2 STRATEGIA: Grupy na Facebooku w tematyce Twojego biznesu

Ta strategia jest jedną z najprostszych, dzięki której SZYBKO znajdziesz odpowiednich ludzi do swojego biznesu lub dla swoich produktów!

Grupy na Facebooku, to miejsca w których ludzie są już pogrupowani pod względem zainteresowań i potrzeb.

Dołącz do grup, które mają „coś” wspólnego z Twoim biznesem i tam poznawaj ludzi! Warto być w tych grupach aktywnym tzn. dodawać posty związane z tematyką grupy, które będą dawać wartość ludziom; komentować posty innych ludzi; brać udział w dyskusjach pod postami; lajkować  itp. Robisz te wszystkie aktywności po to, żeby ludzie/społeczność w tej grupie dobrze Cię kojarzyła, budowała z Tobą relację, zaufanie, a przy okazji Ty będziesz mieć szansę poznać mnóstwo osób, które są świetnymi kandydatami na Twoich potencjalnych klientów czy też partnerów !

#3 STRATEGIA: Fanpage na Facebooku w tematyce Twojego biznesu

Fanpage w tematyce Twojego biznesu jest świetnym sposobem również na znalezienie osób, które już interesują się tym tematem jaki Ty masz do zaoferowania… Warto wcześniej zrobić research różnych fanpegów, na których znajdują się tysiące obserwujących, na których jest codzienna aktywnośc i po prostu strona jest żywa. Obserwując stronę, warto udzielać się pod postami, brać udział w dyskusjach, by ludzie którzy są na tej stronie, dobrze Cię kojarzyli.

Dobrą strategią jest np. wziąć udział w jakiejś ciekawej dyskusji pod postem na aktywnym Fanpage’u, a następnie „zagadać” do osób, które również brały udział w tej dyskusji…. Wtedy bardzo łatwo jest zapoznać się z osobą na priv, pisząc np. taką pierwszą wiadomość:

„hej (imię) :), nie znamy się osobiście, ale widziałam, że również interesuje Cię fanpage XXX. Zauważyłam, że skomentowałaś pod postem xxx, że xxx. Zgadzam się z Twoją opinią xxx. (na końcu zadaj jakieś pytanie, by pobudzić interakcję tej osoby)”

Prawda, że proste?

W ten sposób nikogo nie spamujesz, łączy Was jakiś temat, i jest to świetny sposób by zbudować fajną relację, zanim przedstawisz swoją ofertę! 🙂

#4 STRATEGIA: Grupy z ogłoszeniami

Grupy poświęcone tematyce ogłoszeń różnej treści są super sposobem na szukanie ludzi szukających. Osobiście nie lubię wystawiac plakatów promujących biznes w grupach, gdyż często jest to odbierane jako spam, lub są po prostu mało skuteczne. Jak już mam wystawiać plakat, to tylko i wyłącznie z ogłoszeniem jakiegoś webinaru/live, w którym ludzie mogą poprosić o link do spotkania.

Natomiast tu chciałabym Ci podsunąć trochę inny pomysł na szukanie ludzi.

Zamiast wystawiać swoje ogłoszenia, warto poobserwować ogłoszenia innych ludzi np. z pracą w sklepie ;)…. zazwyczaj pod takimi postami znajduje się wiele osób chętnych, które szukają pracy… te osoby możesz również zapytać, czy już znalazły coś ciekawego, rozwinąć relację, i w końcu zapytać czy są ootwarte na pracę przez internet lub czy w ogole kiedykolwiek myślały o swoim własnym biznesie…..

Nie spamujesz, tylko pytasz czy jest w ogóle potrzeba, i czy możesz zaoferować rozwiązanie. Jeśli ktoś jest totalnie zamknięty na takie propozycje, to po prostu daj se spokój i idź dalej! Facebook jest zbyt duży, by tracić czas na ludzi, którzy po prostu „nie chcą” 😉

#5 STRATEGIA: Wydarzenia

Kolejny super sposób na znalezienie osób, które interesują się już dany tematem. Wydarzenia na Facebooku, są organizowane przez różnych coachów i autorów Blogów, na tematy które są istotne dla ich odbiorców. Dlatego warto jest najpierw zrobić research blogów, coachów, fanpegów itp.  w tematyce Twojego biznesu i również zacząć obserwować te strony. Następnie kiedy są organizowane wydarzenia (online) przez te osoby, warto brać w nich udział, by zapoznać się z tymi osobami podczas wydarzenia, lub tuż po.

Wtedy łączy Was wspólny temat i łatwiej jest nawiązać relację :)…  Możesz zagadać w podobny sposób, jak przedstawiłam Ci powyżej (w przypadku Fanpage lub grup).

#6 STRATEGIA: Urodziny

Strategia urodzinowa jest chyba najprostszym sposobem na nawiązanie pozytywnej relacji. Wystarczy, że wjedziesz w zakładkę urodziny na Facebooku i sprawdzisz kto ma urodziny dziś, lub w nadchodzących dniach.

Następnie napisz spersonalizowaną wiadomość, ze szczerymi życzeniami do tej osoby, i jeśli jest to Wasz pierwszy kontakt, od razu ociepl relację i zapoznaj się z tą osobą. Natomiast jeśli jest to Twój znajomy z którym nie miałeś długo kontaktu, wystarczy, że złożysz życzenia i zapyatsz co u Ciebie słychać (podobnie jak w startegii #1 opisanej wyżej)

#7 STRATEGIA: Posty znajomych

Pamiętaj, że Facebook to miejsce rozrywki i budowania relacji. Nie koniecznie budujesz relację na Messenger, ale również właśnie po przez komentowanie i lajkowanie postów swoich znajomych, lub nawet znajomych-znajomych 😉

Obserwuj tablice swoich znajomych, lajkuj i komentuj ich posty… w ten sposób ocieplasz relację, „łapiesz” pierwszy kontakt, czyli jest jakaś interakcja, która „ujawnia” Ciebie w pozytywnym świetle 🙂 …. Najlepiej jest skomentować na profilu u znajomego, pod jego postem coś pozytywnego, zakańczając pytaniem…. wtedy masz pewność, że Twój znajomy odpisze na forum lub bezpośrednio do Ciebie na priv! I już masz okazję do zbudowania  super relacji! Tylko proszę, nie spal tego! Nie przedstawiaj swojej oferty za szybko! Bądź cierpliwy, rozwiń relację, znajdź potrzebę, a następnie pokaż rozwiązanie…. to na prawdę nie jest trudne….

#8 STRATEGIA: Transmisje na żywo

Ostatnio na Facebooku co raz więcej zobaczysz różnych transmisji na żywo, live’ów, szkoleń, webinarów, wywiadów itp. I tu podobnie jak w strategii #5 Wydarzenia, bierzesz udział w tych wydarzeniach, poznajesz ludzi, i po transmisji „zagadujesz” 🙂 Oczywiście, na temat, który Was łączy. Budujesz relację, poznajesz się z tą osobą, szukasz potrzeby, dajesz rozwiązanie. Proste jak bułka z masłem 😉 zgodzisz się ze mną ?

P.S. Jeśli osoba jest zamknięta i nie chce z Tobą rozmawiać, to po prostu uszanuj jej decyzję i idź dalej! Ponieważ nie chcesz w swoim zespole Network Marketingu, osoby, która jest zamknięta na nowe relacje, prawda ?

#9 STRATEGIA: Twoja osobista Grupa na Facebooku

Grupy na Facebooku, to świetny sposób na stworzenie społeczności zainteresowanej danym tematem (związanym najlepiej z Twoim biznesem). Jeśli np. promujesz suplementy lub kosmetyki, stwórz grupę na Facebooku, w której będziesz ekspertem tylko w tym jednym temacie. Pisz posty wartościowe,  dla swoich odbiorców. To są Twoi potencjalni klienci! I nawet jeśli nie jesteś ekspertem w kosmetykach czy suplementach, dziel się wiedzą jaką masz! A po za tym dokształcaj się, ucz się, szukaj wiedzy, i dziel się tym co się nauczysz! Zawsze znajdzie się ktoś, kto wie mniej niż Ty na ten temat, i z chęcią nauczy się od Ciebie czegoś nowego.

Grupę możesz promować u siebie na profilu, na Fanpage, w innych grupach, udzielając się w różnych miejscach pozwalających na promocję siebie itp.

Jeśli nie masz pojęcia od czego zacząć, jak założyć grupę, jak zbudować społeczność i jak prowadzić grupę, to koniecznie pobierz mój bezpłatny Przewodnik, jak zbudować Grupę na Facebooku, który znajdziesz tutaj.

#10 STRATEGIA: Wyzwania społecznościowe coachów, których obserwujesz

Podobnie jak wydarzenia i transmisje, warte uwagi są również WYZWANIA społecznościowe. Jest to podobna strategia  do dwóch poprzednich, lecz różni się tym, że uczestniczysz w takim wyzwaniu, w którym zazwyczaj bierze udział mnóstwo osób i tworzy się społeczność, która dąży do jakiegoś celu. Uczestnicy takich wyzwań zazwyczaj spotykaj się regularnie i zaczynają kojarzyć siebie z tego wyzwania. Jest to na prawde fantastyczny sposób, by zbudować wiele jakościowych relacji, z osobami, z którymi bardzo wiele Cię łączy! Możesz nawet budować relację podczas takiego wyzwania, każdego dnia, a dopiero po „jakimś” czasie przedstawić swoją propozycję (oczywiście bez narzucania się i po wcześniejszym zadaniu odpowiednich pytań)….

Po za tym takie relacje możesz często przekształcają się w bardzo dobre przyjaźnie…nawet jeśli nie miałby to być Twój partner czy klient, może mieć fajnych znajomych, którzy mogą być zainteresowani tym, co Ty robisz 😉

P.S. NA KONIEC PRZYGOTOWAŁAM DLA CIEBIE INFOGRAFIKĘ Z PODSUMOWANIEM STRATEGII, BYŚ MÓGŁ JĄ POBRAĆ DO SIEBIE NA KOMPUTER I BY ZAWSZE PRZYPOMINAŁA CI, GDZIE SZUKAĆ LUDZI DO MLM NA FACEBOOKU 🙂

 

Podsumowując

Warto budować relacje. Bez względu na to w jaki sposób to zrobisz, którą strategię obierzesz, to zawsze będzie dobre, jeśli tylko skupisz się na BUDOWANIU JAKOŚCIOWYCH RELACJI. Najważniejsze, żebyś był sobą! Dobrze się bawił, i cieszył każdą nową znajomością.

Nie narzucaj sobie presji, że osoba, z którą rozmawiasz „musi się zapisać”… ponieważ stracisz cały ten fun i przyjemność z poznawania ludzi…. a po pewnym czasie zacznie Cię to frustrować….

Moja rada: wrzuć na luz 😉 …. po prostu nie stresuj się i nie próbuj robić nic na siłę! Człowiek od razu wyczuje czy chcesz mu coś sprzedać, czy masz dobre intencje. Miej podejście w stylu : „kogo fajnego dziś poznam” ; „komu dziś pomogę” ….a  nie „kogo dziś zapiszę”, „komu dziś przedstawię prezentację”…… czujesz tą różnicę ???

Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi, i skorzystasz z moich porad 😉

Pytanie tygodnia:

Którą strategię stosujesz aktualnie ? Która u Ciebie przynosi najlepsze efekty ? Która najbardziej Ci się podoba ? i którą zastosujesz w swojej praktyce ?

Daj znać w komentarzu poniżej! Skomentuj również, co Ci się najbardziej podobało w tym artykule?

Mam nadzieję, że  strategie, którymi się z Tobą podzieliłam, pomogą Ci w pozyskaniu nowych klientów do Twojego biznesu, przez Facebooka i nie tylko…. 😉 z czym jeszcze masz problemy ? Jak mogę Ci pomóc ? Daj znać! Odpowiem kolejnym wpisem na blogu 🙂

Udostępnij, podziel się z tymi, którzy również działają w biznesie MLM i szukają konkretnej wiedzy 🙂

Zobacz co jeszcze pomoże Ci w zbudowaniu biznesu jeszcze szybciej

Wiesz, że wizerunek siebie w Social Mediach jest mega ważny by się wyróżniać na tle miliona innych profili, by być zauważonym … i możesz to zrobić poprzez projektowanie swoich pięknych grafik. Wiele osób pytało mnie jak ja to robię… dlatego zaprojektowałam mini-kurs, gdzie pokazuję krok po kroku jak stworzyć samemu piękne grafiki, plakaty, infografiki, banery, własne logo, cytaty, ebooki, i 20 innych projektów- w programie za free! Do tego pokazuję jak zrobić grafikę do wszystkich Social Media by zbudować spójny wizerunek. Krok po kroku dla początkujących, którzy nie chcą wydawać pieniędzy na grafików. Oprócz tego jako bonus nauczysz się jakie posty wystawiać, by zaangażować swoich odbiorców i budować zaufaną społeczność!

Możesz niezależnie wykreować profesjonalne i wyróżniające się na tle konkurencji, grafiki w kilka minut! Nie wydając na to ani jednej złotówki ! Pokażę Ci jak to zrobić. Sprawdź ten kurs online już teraz, obiecuję, że nie pożałujesz !

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

3 × 2 =

error: Content is protected !!