MLM

5 Skutecznych sposobów na rekrutację online

Jak szukać skutecznie ludzi do Marketingu Sieciowego online ?

Zastanawiasz się czasem, jakby to było pracować tylko przez internet, nie spotykając się z klientami offline ? Wyobrażasz sobie pracę w marketingu sieciowym, gdzie możesz pracować z każdego miejsca na ziemi, mając ciągle kontakt z klientami, globalnie ?

W tych czasach, kiedy mamy dostęp do internetu, niemalże z każdego miejsca na ziemii, możesz budować swój biznes Network Marketingu, często nawet efektywniej działając online niż offline.

Internet daje nam nieskończone możliwości znajdywania klientów dla naszych produktów oraz partnerów dla naszego biznesu. 

W tamtym tygodniu dzieliłam się z Tobą doświadczeniem, jak działać offline, dziś natomiast podzielę się z Tobą skutecznymi sposobami jak działać online.

Jak już pewnie domyślasz się, moim ulubionym sposobem na działanie online, jest wykorzystywanie Facebooka. 

Facebook to nieskończony potencjał i możliwości znajdywania partnerów biznesowych i klientów do Twojego biznesu Network Marketingu, na całym świecie!

Na temat rekrutacji przez Facebooka, pisałam już kilka artykułów i nagrałam kilka filmików, które pomogą Ci zrozumieć działanie na Facebooku. 

Dziś pokrótce pokażę Ci jakie są jeszcze inne możliwości budowania biznesu online, po za Facebookiem.

Linki do poprzednich artykułów związanych z tematyką Facebooka:

1.10 najlepszych strategii rekrutacji do MLM używając Facebooka

2. 9 wskazówek jak rozwijać biznes Network Marketingu przez Facebooka

3. Grupa na Facebooku czy Fan Page ? Co powinienem używać w moim biznesie online ?

4. Jak korzystam z Messengera na Facebooku do rekrutacji nowych partnerów do mojego zespołu Network Marketingu ?

5. Jak ustawić profil na Facebooku by odnieść sukces w Network Marketingu

5 skutecznych sposobów na rekrutację online, po za Facebookiem

#1 YouTube

YouTube to druga największa wyszukiwarka w internecie, zaraz po Google, a trzecią najczęściej odwiedzaną stroną na świecie!

YouTube to przyszłość telewizji. Zasięgi tej platformy społecznościowej, trafiają do ludzi w wieku 18-34 lat, bardziej niż którekolwiek inne Social Media. Istnieją nawet prognozy, że za kilka lat TV zniknie i pozostanie YouTube! Dlatego już dziś powinieneś zainteresować się tą platformą, i tu zacząć budować swoją własną TV! 

Tak samo jak profil na Facebooku, załóż kanał na YouTube i udostępniaj własne filmy.

Zastanawiasz się na jaki temat ?

Buduj swoją markę online! Tak samo jak robisz to na Facebooku. Możesz prowadzić Vloga Lifestyl’owego lub edukować ludzi na temat swojej branży i produktów! W ten sposób tworzysz markę online, eksperta w danym temacie. Konsekwentnie działając, budujesz swoją społeczność obserwujących, i to są właśnie osoby, którym będziesz oferować swoje produkty lub też okazję biznesową.

Inną strategią na YouTube, którą możesz zastosować już dziś, to znalezienie kanałów innych autorów, z tematyki Twojej branży czy produktów, i komentowanie pod ich filmami, tak by inni widzowie Cię zauważyli (mam na myśli Twój intrygujący komentarz) 🙂 czyli np. jeśli oferujesz produkty na odchudzanie, to dobrym pomysłem byłoby znalezienie popularnych kanałów na YouTube, gdzie jest mowa o zdrowym odżywianiu, czy też o dietach odchudzających, lub filmy z treningami odchudzającymi. Pod takim filmem zostawiasz komentarz z własną historią, jak stosowanie Twojego suplementu, pomogło Ci schudnąć 🙂 (mam nadzieję, że stosujesz swoje produkty w praktyce, i masz się czym pochwalić 😉 ;)) 

#2 Instagram

Kolejna platforma Social Media, która niezwykle szybko się rozwija w Polsce, i jest niesamowitym narzędziem, ułatwiającym rekrutację do marketingu sieciowego to właśnie Instagram. Instagram to platforma, która głównie skupia się na zdjęciach i hasztagach –>#. Na Instagramie panują trochę inne zasady niż na Facebooku czy też YouTube. Tutaj możesz poznawać tysiące ludzi, wynajdując ich w ekspresowym tempie, wpisując w wyszukiwarkę frazę, powiązaną z Twoją branżą lub produktem. 

Tutaj możesz komentować często posty na tablicy obcych osób, bez obaw, że ktoś Cię zapyta “skąd się znamy” lub też nie będzie zaskoczony Twoim komentarzem. Na Instagramie ludzie są jakimś sposobem bardziej otwarci na nowe kontakty i relacje. Ważne byś zrobił dobry research, popularnych hasztagów # w Twojej branży i na podstawie tego wyszukiwał ludzi. 

Podobie jak na YouTube, dobrą strategią jest komentowanie czyichś postów, tak by inni Cię również zauważyli, a zwłaszcza by zauważył Cię autor publikowanego postu, byś właśnie z nim nawiązał relację. 

Pamiętaj, by założyć swój profil na Instagramie w takim stylu, jaki prowadzisz na swoim Fanpage na Facebooku, by Twój wizerunek był spójny na obu platformach. Facebook i Instagram są ze sobą połączone, więc kiedy udostępniasz u siebie post na profilu Instagram, możesz również automatycznie zaznaczyć z pozycji Instagrama, by ten sam post, udostępnił się na Fanpage na Facebooku (ta opcja nie działa na udostępnianie postów na profil osobisty Facebooka). Dlatego radzę Ci mieć założony swój Fanpage, by móc korzystać z dobrodziejstw automatyzacji , a także by wyglądać profesjonalnie 🙂 Polecam Ci mój Kurs Online: Mistrz Facebooka czyli automatyzacja biznesu MLM na Facebooku (więcej przeczytasz tutaj, na temat kursu)

Jeśli nie masz jeszcze swojej strony Fanpage, to mam dla Ciebie Przewodnik krok po kroku, jak założyć swoją stronę Fanpage i jak ją prowadzić. Kliknij w przycisk poniżej by pobrać bezpłatnie Przewodnik.

Znajdź mnie & Obserwuj na Instagram TUTAJ.

#3 LinkedIn

LinkedIn to kolejna, bardzo wartościowa platforma społecznościowa, na której możesz znaleźć idealnych partnerów biznesowych do swojego projektu. LinkedIn jest podobny do Facebooka, lecz różni się poziomem ludzi – mówi się, że to taki Facebook dla dorosłych i często określany jako platforma dla profesjonalistów 😉 Jej celem jest ułatwienie kontaktów zawodowo-biznesowych pomiędzy jej użytkownikami. Zatem – jak najbardziej nadaje się do tego, by prezentować tu swoją markę oraz branżę, którą promujesz. 

Od czego zacząć? 

Po pierwsze załóż swój profil osobisty i uzupełnij wszystkie informacje, które będą wartościowe dla Twojej grupy docelowej. Załącz również swoje zdjęcie, które będzie “zapraszało do kontaktu” 🙂 Dodaj też chwytliwy opis z najważniejszymi informacjami i słowami kluczowymi, które chcesz by przyciągały właściwych ludzi. Następie uzupełnij swój profil tak dokładnie, jak tylko to możliwe.  To buduje Twój pozytywny i wiarygodny wizerunek w oczach Twoich potencjalnych partnerów biznesowych.

Postaraj się uzupełnić poniższymi informacjami:

  • wykształcenie
  • doświadczenie zawodowe
  • zainteresowania
  • umiejętności
  • wolontariat (oraz doświadczenie w tym zakresie)
    organizacje
  • wyróżnienia i nagrody
  • kursy
  • patenty
  • projekty
  • publikacje
  • certyfikaty
  • wskazówki dotyczące nawiązania kontaktu z Tobą

Zastanawiasz się pewnie teraz skąd masz brać kontakty ? Po pierwsze Linkedin umożliwia pobranie kontaktów z książki adresowej już od pierwszego momentu, kiedy założysz swój profil. Działanie Linkedin polega na tym, że jego użytkownicy mogą się powoływać na znajomość z Tobą w kontaktach z innymi. Warto się zatem zastanowić nad tym, kto znajduje się gronie naszych znajomych. Dlatego w tym celu zdeterminuj swoją grupę docelową, by trafiać do odpowiednich ludzi i nawiązywać konkretne relacje. 

Na LinkedIn, podobnie jak na Facebooku, udostępniamy artykuły i dzielimy się z innymi. Twoim celem powinno być nawiązywać nowe relacji codziennie, z ludźmi na LinkedIn. Na tej platformie również nikt nie będzie zaskoczony, kiedy “obca” osoba będzie chciała się połączyć i nawiązać kontakt. Staraj się kontynuować konwersację z ludźmi którzy nawiązują z Tobą relację, do momentu by móc przedstawić swoją możliwość biznesową.

Tematyka Linkedin jest bardzo szeroka, więc dziś dam Ci tylko inspirację od czego zacząć, lecz już wkrótce postaram się nagrać krótki webinar na ten temat, by pokazać Ci krok po kroku, jak działać na LinkedIn. Upewnij się, że jesteś zapisany na moją listę Newsletter, w której napewno Cię poinformuję, o webinarze na ten temat. Zapisz się tutaj, jeśli jeszcze Cię nie ma na mojej liście mailingowej: ZAPIS NA NEWSLETTER.

Znajdź mnie na LinkedIn TUTAJ

 

#4 Blog

Blog to kolejna strategia rekrutacyjna, którą powinieneś bardzo mocno się zainteresować. Ponieważ jeśli chcesz być odbierany jako profesjonalista w swojej branży, to musisz mieć swoją stronę internetową, informacyjną, lecz warto również  prowadzić na niej bloga, w tematyce Twojej branży czy  też produktu. W ten sposób wiele ludzi będzie trafiać na Twoją stronę, poprzez wyszukiwanie np. na Google, a Ty będziesz budować swoją markę eksperta i osoby, której warto zaufać w danej tematyce.

Więc tu podobnie jak z kanałem YouTube, powinieneś zacząć krok po kroku budować swoją platformę, promując Ciebie. 

Z drugiej zaś strony, jeśli nie masz jeszcze Bloga i strony www, to mimo to wykorzystuj możliwości Blogowania. Jak to zrobić? Znajdź ludzi, a raczej liderów swojej branży, którzy prowadzą bloga w danej tematyce, zapisz się na ich Newsletter, i obserwuj nowe, udostępniane posty, by mój komentować pod takimi postami, zostawiając informacje intrygującą, którą zapewne przeczyta Twój potencjalny klient 😉 żeby da Ci jasno do zrozumienia o co chodzi w tej strategii, podam Ci przykład.

Podobnie jak wyżej, w przypadku YouTube, jeśli promujesz suplementy wspomagające odchudzanie, robisz mały Research i znajdujesz osoby/blogerów, którzy mają już dość duże zasięgi, i piszą posty w tematyce Twojego produktu (np. jak schudnąć).  Następnie, za każdym razem gdy widzisz artykuł, który mógłbyś skomentować i zaintrygować potencjalnego czytelnika, zostawiasz “swój ślad” 😉 Najlepiej również zostawić link do swojego Fanpage lub adres email. 

Pamiętaj by nie spamować czyichś blogów, bo te komentarze, nie będą akceptowane przez autorów blogów. Staraj się zostawiać jakościowe i wartościowe komentarze pod postami, delikatnie nawiązując do swojej oferty, lecz nie narzucając się i nie sprzedając!

Wkrótce pokażę Ci tą strategię na Webinarze Live.

#5 Portale z ogłoszeniami

Ostatni bardzo dobry sposób na szukanie klientów i partnerów, to ogłoszenia w internecie na różnych portalach i forach internetowych. Ta forma rekrutacji została przez wiele osób całkowicie zapomniana, gdyż większość osób skupiła się na ogłoszeniach na Facebooku.

Wydawałoby się, że już nikt nie obserwuje portali z ogłoszeniami i szkoda na nie czasu. Nic bardziej mylnego.Tu właśnie możesz wykorzystać tą strategię już dziś, gdyż niewiele osób z niej nie korzysta na codzień.

Zrób Research portali na których są regularnie wystawiane ogłoszenia, oraz znajdź Fora Internetowe, które wciąż są aktywne, i również uaktywnij się w tych miejscach. 

Będziesz w szoku, że te strategie wciąż działają. Osobiście co jakiś czas wrzucam ogłoszenie na różne portale, a następnie po kilku tygodniach lub nawet miesiącach, otrzymuje wiadomość na meila, z zapytaniem o moją ofertę!!! Pierwszy raz jak zobaczyłam taką wiadomość, to długo się zastanawiałam, skąd ta osoba wie, że takie coś mam do zaoferowania. Po chwili przypomniało mi się, że “kiedyś” wystawiłam kilka ogłoszeń na Forum jednego z miast na śląsku. I w ten sposób, ktoś, jakoś mnie znalazł 🙂 i o to właśnie chodzi! By zostawiać po sobie ślad w internecie, nie licząc tylko na jedną platformę społecznościową, jaką jest Facebook!

PODSUMOWANIE

Jak widzisz, jest wiele innych sposobów na rekrutację do marketingu sieciowego, innych niż tylko Facebook lub też działanie offline.

Mam nadzieję, że zainspirowałam Cię, by zacząć korzystać również z innych form rekrutacji i poznawać nieskończone kontakty. 

Często bywa tak, że ten kto jest na Instagramie, nie lubi Facebooka, lub ten kto jest na YouTube, nie lubi Bloga 😉 Musisz działać tak, by trafiać do Twojego potencjalnego klienta/partnera, na różnych platformach społecznościowych, gdyż w ten sposób automatycznie powiększasz swoje zasięgi i masz nieskończone możliwości budowania listy kontaktów!

A na koniec pytanie do Ciebie: Jakich platform używasz aktualnie do rekrutacji do Network Marketingu?  czy zainspirowałam Cię by działać też po za Facebookiem ? Jeśli tak, to która forma Ci się najbardziej podoba? Skomentuj poniżej

narzędzia, które pomogą Ci w budowaniu stabilnego biznesu online

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

6 − jeden =